Gerdab.IR | گرداب

محقق آمريكايي:

ويكي‌ليكس؛ بهانه‌ آمريكا براي كنترل اينترنت

تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹

يك محقق آمريكايي در مقاله‌اي نوشت: موضوعي كه از تمام آشوب‌هاي ويكي‌ليكس در واشنگتن بر مي‌آيد اين است كه تاكنون تمامي اين رسوايي‌ها براي پيش‌برد برنامه كنترل مطلق اينترنت از سوی "اوباما‌" و "بوش‌"، سودمند بوده است.

يك محقق آمريكايي در مقاله‌اي با تاكيد بر اينكه از ويكي‌ليكس براي حمايت از سياست‌هاي آمريكا در جهان استفاده مي‌شود، آن‌را بهانه‌اي براي كنترل اينترنت از سوی دولت آمريكا ناميد.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، "ويليام انگدال‌" (William Engdahl) محقق و نويسنده كتاب "وال‌استريت و مرگ قرن آمريكايي" در مقاله‌اي كه در پايگاه اينترنتي "ولترنت‌" منتشر شده، ويكي‌ليكس را بهانه‌اي براي محدود كردن اينترنت دانسته و مي‌نويسد: موضوعي كه از تمام اين شايعات و آشوب‌هاي ويكي‌ليكس در واشنگتن بر مي‌آيد اين است كه تاكنون تمامي اين رسوايي‌ها براي پيش‌برد برنامه كنترل مطلق اينترنت از سوی "اوباما‌" و "بوش‌"، سودمند بوده است. پيش از اين دولت آمريكا سرور ويكي‌ليكس را در اين كشور تعطيل كرده بود با وجود اينكه هيچ قانوني در آمريكا نقض نشده بود.

اين مقاله مي‌افزايد: روند كنترل سايت‌ها تا پيش از اين رسوايي‌ها به خوبي در جريان بود. در سال 2009، "جي راكفلر‌" (Jay Rockefeller)، نماينده حزب دموكرات و "المپيا اسنو‌" (Olympia Snowe)‌، نماينده حزب جمهوري‌خواه، موضوع قانون امنيتي اينترنتي را مطرح كردند. طي اين قانون رئيس جمهور قدرت نامحدودي براي كاهش دسترسي به اينترنت از طريق كامپيوترهاي بخش خصوصي دارا خواهد بود.

نويسنده كتاب "وال‌استريت و مرگ قرن آمريكايي‌" عنوان كرد: اين لايحه به رئيس جمهور اين اجازه را خواهد داد تا هر زمان كه بخواهد به شبكه‌هاي كامپيوتر غيردولتي اعلان امنيت اينترنتي اضطراري بدهد و واكنش لازمه آن تهديد را انجام دهد. اكنون انتظار مي‌رود موضوع بحث‌انگيز قانونگذاري جلسه اخير مجلس جمهوري‌خواه و مجلس سنا كه در دي ماه برگزار مي‌شود، اولويت يابد.

وزارت امنيت داخلي آمريكا كه به دنبال حمله سياسي 11 سپتامبر با الهام از "گشتاپو‌"، سازمان پليس مخفي آلمان نازي، تأسيس شد، پيش از اين كنترل‌هاي اينترنتي را آغاز كرده بود.