Gerdab.IR | گرداب

فاکس نيوز، دروغگو‌ترين شبکه خبري آمريکا

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۹

آلترنت می‌نویسد: در واقع چنين شبکه‌هايي ماشين تبليغاتي پنتاگون و کاخ سفید هستند که به گسترش شايعه و دروغ در سراسر جهان اختصاص يافته‌اند و چنين نمونه‌هايي در جنگ‌هاي امريکا درسراسر جهان به ويژه جنگ با عراق و افغانستان به وفور يافت شده و می‌شود.

امروزه پنج رسانه اصلي در امريکا مشغول فعاليت‌اند که بر شکل‌گيري اذهان عمومي تاثير گذارند. اين شبکه‌ها عبارتند از: «Fox news ،CBS ABC ،NBC ،CNN.»

به گزارش گرداب، پایگاه خبری آلترنت طی گزارشی نوشت: «در جنگ افغانستان و عراق اهميت نقش رسانه‌هاي گروهي در چگونگي ارائه گزارش‌هاي جانب‌دارانه جنگي بر ملا شد و بدين ترتيب لطمه جبران ناپذيري به رسانه‌هاي آمريکايي که  زمانی براي سران و رئيس جمهور این کشور اهميت فوق العاده‌اي داشت پديد آمد.»

بنابر این گزارش، رسانه‌های خبری آمریکا هم اکنون با دروغ و ارائه گزارش‌هاي نادرست و سانسور خبري جايگاه خود را از اين کشور از دست داده‌اند.

بررسي جديد در ميان مردم امريکا نشان مي‌دهد بينندگان، بيشترين اطلاعات غلط را از "فاکس نيوز"، شبکه خبري وابسته به صهيونيست‌ها دريافت مي‌کنند. بررسي جداگانه دانشمندان دانشگاه مري لند نیز حاکیست تماس بيشتر با شبکه خبر پراکني مذکورمنجر به افزايش اطلاعات نادرست در بینندگان مي‌شود. آلترنت می‌نویسد: «در واقع چنين شبکه‌هايي ماشين تبليغاتي پنتاگون و کاخ سفید هستند که به گسترش شايعه و دروغ در سراسر جهان اختصاص يافته‌اند و چنين نمونه‌هايي در جنگ‌هاي امريکا درسراسر جهان به ويژه جنگ با عراق و افغانستان به وفور يافت شده و می‌شود.»

آلترنت با تاکید بر دید منفی بینندگان فاکس نیوز نسبت به برنامه‌های این شبکه خبری در خاتمه می‌نویسد: «فاکس نيوز داراي ديدگاه‌هاي افراطي است و صرفا به انتشار مواضع جناح راست سياسي جمهوري‌خواه مي‌پردازد . شعله‌ور ساختن آتش جنگ عليه افغانستان و عراق و هدايت آن در ماه‌ها و سال‌هاي بعد به شکل کاملا توجيهي بخشي از طرز تفکر گردانندگان اين شبکه وابسته به جناح تندروهای ایالات متحده بوده است.»
 
منبع: باشگاه خبر نگاران