Gerdab.IR | گرداب

طرح صیانت در دستور کار کنگره قرار گرفت؛

جریمه میلیون دلاری برای استفاده از VPN در آمریکا

جریمه میلیون دلاری برای استفاده از VPN در آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲

سنای آمریکا در حال بررسی طرحی است که به موجب آن استفاده از VPN و اتصال به سایت‌های کشور‌های دشمن با مجازات شدید روبرو می‌شوند.

به گزارش گرداب، لایحه پیشنهادی در کنگره آمریکا برای ممنوعیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک، مواردی بسیار فراتر از این شبکه اجتماعی را نیز در برمی‌گیرد. برطبق این لایحه دولت قادر می‌شود که تمام پلتفرم‌های ارتباطی را نظارت کند.

این طرح که به «ممنوعیت تیک‌تاک» شهرت یافته است توسط نمایندگانی از دو حزب اصلی آمریکا ارائه شده است و نام اصلی آن «محدود کردن خطرات امنیتی در حال ظهوری که فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی را در معرض خطر قرار می‌دهد» می‌باشد.

 

جریمه میلیون دلاری برای استفاده از VPN در آمریکا

 

استفاده از خدمات VPN تنها از طریق پروژه‌های مورد تایید امکان‌پذیر است و اگر آن‌ها دسترسی به وب‌سایت‌های ممنوع‌شده مثل تیک‌تاک را فراهم کنند، استفاده از آن‌ها جرم است.

این طرح که اکنون در حال بررسی در کنگره است به موجب آن «استفاده از VPN برای اتصال و استفاده از شبکه‌ها و سایت‌های کشور‌های «دشمن» مجازاتی معادل یک میلیون دلار یا ۲۰ سال زندان یا هر دو را خواهد داشت.

کشور‌های دشمن در این قانون شامل چین، کوبا، ایران، روسیه، ونزوئلا و کوبا است. این طرح مهم‌ترین گام نظام سیاسی آمریکا در بحث امنیت فضای مجازی، صیانت از داده‌های کاربران و کنترل بستر‌های مجازی محسوب می‌شود.