Gerdab.IR | گرداب

اتهام کارمند شرکت زیمنس به همکاری با هکر‌های روسی

اتهام کارمند شرکت زیمنس به همکاری با هکر‌های روسی
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲

نشریه اشپیگل در گزارشی گفت که برنامه نویس سابق شرکت آی تی روسی NTC Vulkan برای شرکت آلمانی زیمنس کار کرده است. این نشریه آلمانی اعلام کرد این کارمند هم‌اکنون نیز در دفتر زیمنس در مونیخ فعالیت می‌کند.

به گزارش گرداب، به دنبال این گزارش زیمنس در بیانیه‌ای گفت: «ما این مسئله را جدی میگیریم و با دقت آنرا بررسی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم هیچ اطلاعاتی درباره هویت این فرد ارائه کنیم».

اشپیگل روز جمعه در گزارش خود نوشت که بیش از ۹۰ کارمند سابق شرکت روسی NTC Vulkan برای شرکت‌های مختلف اروپایی کار می‌کنند. از نظر این نشریه این شرکت روسی ارتباط نزدیکی با نهاد‌های اطلاعاتی روسیه دارد.

در این ماجرا که به اسناد ولکان شهرت یافته، ادعا می‌شود که نیرو‌های این شرکت روسی برای نهاد‌های امنیتی برنامه‌های سایبری ایجاد می‌کنند تا بتوانند زیرساخت‌های حیاتی را تحت حمله خود درآورند.
شرکت NTC Vulkan پاسخ دقیقی به این گزارش‌ها نداده است و در اظهارنظر کوتاهی سخنگوی آن این ادعا‌ها را بی‌اساس خواند.

سخنگوی وزارت امور داخلی آلمان می‌گوید تهدید امنیتی اصلی بسیار جدی در نظر گرفته شده، اما حاضر به پاسخ‌گویی دقیق در این رابطه نشد.

اشپیگل همچنین مدعی است که یک توسعه‌دهنده اصلی شرکت ولکان اکنون به عنوان مهندس توسعه نرم‌افزار در شرکت آمازون وب سرویس کار می‌کند. آمازون نیز در حال حاضر پاسخی به این مسئله نداده است.

منبع: سایبرنیوز