Gerdab.IR | گرداب

یک انجمن دارک وب به دست اف بی آی افتاد

یک انجمن دارک وب به دست اف بی آی افتاد
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲

نهاد امنیتی آمریکایی دومین انجمن معروف هکرها و مجرمان سایبری را از کار انداخت.

به گزارش گرداب، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) دومین انجمن بزرگ دارک وب که هکرهای سراسر دنیا در آن فعالیت می‌کردند، در اختیار گرفت. جنسیس مارکت (Genesis Market) به پایان کار خود رسید.

اف‌بی‌آی این عملیات را «عملیات هیولای کلوچه‌ها» نامیده است. در بیانیه این نهاد آمریکایی آمده است:

«دامنه‌های بازار جنسیس توسط اف‌بی‌آی مصادره شده و برطبق حکم بازداشتی که توسط دادگاه آمریکا صورت گرفته این دامنه‌ها از کار افتادند».

وزارت دادگستری آمریکا و همچنین یوروپل و سایر نهادهای امنیتی بین‌المللی در به چنگ آوردن این بازار دارک وب همکاری داشتند.

نهادهای امنیتی دولت‌های لهستان، کانادا، نروژ و اسپانیا با اف‌بی‌آی همکاری کردند.

بازار جنسیس به عنوان یک انجمن هکری شناخته می‌شود که تنها با دعوت‌نامه می‌توان در آن عضو شد و بخشی از دارک وب است که از سال 2018 فعالیت می‌کنند. مانند سایر انجمن‌های مجرمانه – مانند انجمن BreachForums که پیش از این توسط اف‌ابی‌آی نابود شد – بازار جنسیس جایی است برای خرید همه نوع انواع داده‌های غیرقانونی مثل اثرانگشت‌های دیجیتال، بدافزارهای سرقتی و ابزارهای آسیب‌زننده اینترنتی.

این انجمن همچنین هب مکانی برای خرید بات‌ها و بات‌نت‌ها شناخته می‌شود که این ابزارها برای انجام حملات ممانعت از سرویس (DDoS) استفاده می‌شوند.

هزاران بات‌ و ابزارهای مشابه در وب‌سایت جنسیس به فروش می‌رسیدند که قیمت آنها از یک دلار تا چندین هزار دلار بود. در سال 2022 یک تحقیق در انگلیس پرده برداشت که 350 هزار بات در این بازار برای فروش قرار گرفته است.

چند هفته گذشته اف‌بی‌آی مدیر سایت محبوب هکرها BreachForums را دستگیر کرد. متهم کانر برایان فیتزپاتریک (Conor Brian Fitzpatrick) یک هکر 20 ساله از نیویورک است که پس از از کار افتادن یک سایت هکری دیگر در دارک وب (RaidForums) این سایت را اداره می‌کرد.

پس از کار افتادن این سایت‌ها، چندین انجمن هکری جایگزین پیدا شده‌اند و شایعات حاکی از این است که مقامات آمریکایی خود چندین سایت ایجاد کرده‌اند تا مجرمان سایبری را به چنگ بیاورند.

منبع: سایبرنیوز