Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس فتا درباره لینک‌های جعلی دریافت نذورات در ماه رمضان

هشدار پلیس فتا درباره لینک‌های جعلی دریافت نذورات در ماه رمضان
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

رئیس فتا با توجه به اینکه بعضی از هموطنان قصد کمک به افراد نیازمند در ماه مبارک رمضان را دارند هشدار داد که مراقب ترفندهای مجرمان سایبری باشند تا گرفتار صفحات فیشینگ نشوند.

به گزارش گرداب، سرهنگ مهدی قاسمی روز چهارشنبه پیرامون کمک در فضای مجازی به افراد نیازمند گفت: مجرمین سایبری با سوء استفاده از نیات خیرخواهانه مردم و به طرق مختلف در قالب دریافت کمک برای نیازمندان یا نذورات ماه مبارک رمضان در این ایام اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: برخی از کلاهبرداران سایبری با معرفی خود بعنوان موسسه خیریه و ارسال شماره کارت حساب شخصی خود به بهانه کمک به نیازمندان یا برپایی سفره افطاری برای افراد کم برخوردار،مبالغ دریافتی از شهروندان را برای خود برداشته و عملا کلاهبرداری می‌نمایند.

رئیس پلیس فتا بوشهر تصریح کرد: در مواردی هم مشاهده شده که جهت پرداخت کمک های نقدی،کاربران را به لینک هایی در شبکه اجتماعی هدایت که فرد خیر پس از کلیک بر روی لینک، وارد درگاه جعلی بانکی شده و اطلاعات حساب وی کپی(فیشینگ) شده و در تعاقب ،همه یا بخشی از سرمایه و موجودی حسابش توسط مجرم سایبری به سرقت می‌رود.

قاسمی عنوان کرد: شهروندان اگر به هر علتی قصد دارید که کمک‌های نقدی و نذورات خود را بصورت غیرحضوری و اینترنتی پرداخت نمایید،به سازمان‌های مربوطه نظیر کمیته امداد و بهزیستی یا موسسات خیریه معتبر که از طریق رسانه های رسمی بویژه صداوسیما اطلاع رسانی میشود پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از کلیک بر روی لینک‌های با منابع ناشناس یا واریز به حسای افراد شخصی ناشناس خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ایرنا