Gerdab.IR | گرداب

روزنامه چاپ بغداد:

مردم عراق گروهک منافقین را منفور و بدنام می‌دانند

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۸۹

گروهک تروریستی منافقین در نزد افکار عمومی عراق پس از القاعده منفورترین گروه‌های خارجی فعال در عراق است.

نشریه عراقی العداله گزارش داد: مردم این کشور به شدت از گروهک منافقین انزجار دارند و آن را حامی گروه تروریستی القاعده نیز می‌دانند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه العداله چاپ بغداد،‌ گروهک تروریستی منافقین در نزد افکار عمومی عراق پس از القاعده منفورترین گروه‌های خارجی فعال در عراق است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه گروهک منافقین همواره از خلع سلاح خودداری می‌کند، نوشت: نباید پرونده منافقین در دولت جدید عراق بسته شود. آنها در کشتار انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱و همکاری آنها با ارتش صدام در سرکوب مردم استان‌های میانی و جنوبی عراق مشارکت فعال داشته‌اند.

به نوشته این روزنامه‌ گروهک منافقین در اذهان عمومی مردم عراق بدنام بوده و به عنوان یک سازمان تروریستی حامی تمام عیار حکومت صدام به شمار می‌رود که در تمامی عملیات‌ سرکوبگرانه دیکتاتور سابق علیه مردم عراق شرکت کرده است.

نشریه العداله افزود: بعد از سرنگونی صدام، ده‌ها تظاهرات مردمی در اکثر مناطق عراق از جمله استان دیالی با شعار محکومیت بقای این گروهک تروریستی در خاک عراق بر پا شد و درخواست‌هایی مبنی بر اخراج این سازمان از خاک عراق و بازگرداندن اداره پادگان اشرف به دولت عراق مطرح شد.

منبع: شبکه ایران