Gerdab.IR | گرداب

چت‌جی‌پی‌تی دادگاهی می‌شود؟

چت‌جی‌پی‌تی دادگاهی می‌شود؟
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲

شهرداری در استرالیا تهدید کرده است که اگر اخبار جعلی این چت‌بات متوقف نشد، از آن شکایت خواهد کرد.

به گزارش گرداب، شهرداری در استرالیا به نام برایان هود اعلام کرده است که اگر شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) ادعای اشتباه ابزار هوش مصنوعی خود، چت‌جی‌پی‌تی را اصلاح نکند، از این شرکت شکایت خواهد کرد. این چت‌بات در معرفی این شهردار او را محکوم‌شده به خاطر دریافت رشوه و دارای سابقه حبس معرفی می‌کند. در صورتی که این شکایت رخ دهد، نخستین باری است که دادگاه اعاده حیثیت علیه یک سرویس متنی خودکار برگزار می‌شود.

برایان هود می‌گوید افراد به او اطلاع داده‌اند که چت‌جی‌پی‌تی به اشتباه مدعی شده که او در پرونده‌ای بر پرداخت رشوه به بانک رزرو استرالیا در اوایل دهه 2000 به زندان محکوم شده است.

هود در این پرونده نقش داشته است، اما برخلاف ادعای چت‌جی‌پی‌تی او کسی بود که به سازمان‌های نظارتی خبر رشوه را داده بود.

وکلای این شهردار استرالیایی اعلام کرده‌اند که در تاریخ 1 فروردین به شرکت مالک این ابزار نامه‌ای حقوقی ارسال کرده و درخواست کردند ظرف چهار هفته این اشتباه را اصلاح کنند؛ در غیر این صورت در دادگاه اعاده حیثیت از این شرکت شکایت خواهد کرد.

حواشی چت‌جی‌پی‌تی

شرکت OpenAI هنوز واکنشی به این ماجرا نداده است. با رواج ابزار چت‌جی‌پی‌تی حاشیه‌ها و جنجال‌های زیادی برای آن شکل گرفته است. از خطرات امنیتی این ابزار، نشت اطلاعات محرمانه و کمک به مجرمان سایبری و حال انتشار اخبار جعلی.