Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به غول سازنده تجهیزات پزشکی دنیا

حمله سایبری به غول سازنده تجهیزات پزشکی دنیا
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

سازنده تجهیزات پزشکی زول(Zoll) اعلام كرد که در یک حمله سایبری در ژانویه اطلاعات حساس بیش از یک میلیون نفر مورد سرقت قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، زول گفت که این حادثه در 28 ژانویه زمانی آغاز شد که آنها "فعالیت غیرعادی" را در شبکه داخلی خود شناسایی کردند. این شرکت افزود که اطلاعات تا 2 فوریه قابل دسترسی بوده است. زول گفت تحقیقات آنها در مورد این حادثه "در جریان است."

اين شركت به قربانيان گفت كه اطلاعاتی که ممکن است فاش شده باشد شامل نام، آدرس، تاریخ تولد و شماره تأمین اجتماعی آنهاست. همچنین ممکن است ادعا شود که شما از یک محصول زول استفاده کرده‌اید یا برای استفاده از آن در نظر گرفته شده‌اید.

زول در ازاي اين درز اطلاعات به قربانیان دو سال خدمات حفاظت از سرقت هویت ارائه می‌دهد. همچنين شرکت شروع به ارسال نامه‌های اطلاع‌رسانی نقض اطلاعات به كاربران خود کرد.

دفتر مرکزی زول در ماساچوست است، اما محصولاتی را در کالیفرنیا، کلرادو، مینه‌سوتا، نیوجرسی، پنسیلوانیا، رود آیلند و ویسکانسین ارايه می‌دهد. همچنين محصولات اين شركت در بیش از 140 کشور فروخته می‌شوند. زول طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله دفیبریلاسیون و ابزارهای نظارت و همچنین دستگاه‌هایی برای گردش خون و احيا (CPR)، مدیریت داده‌ها، مدیریت دمای درمانی و تهویه تولید می‌کند. این محصولات معمولاً به کلینیک‌ها، بیمارستانها، خدمات بهداشتی اورژانس، ارتش و ایستگاه‌های آتش نشانی فروخته می‌شوند.

اطلاعات حساس يك ميليون نفر لو رفت

اين شركت قبلاً در سال 2018 نيز یک نقض اطلاعات را اعلام کرده بود که در نهایت منجر به شکایت آنها از فروشنده فناوری اطلاعات در سال بعد شد. زول ادعا کرد که فروشنده مسئول افشای یک سرور ایمیل در طول فرآیند انتقال سرور بوده است. سرور به مدت هفت هفته در معرض دید قرار گرفت و در این مدت یک هکر به آن دسترسی پیدا کرد و داده‌ها را مشاهده کرد. این نقض تقریباً 300000 نفر را تحت تأثیر قرار داد و اطلاعات پزشکی و همچنین شماره‌های تأمین اجتماعی آنها را در معرض ديد قرار داد.

منبع: رکورد