Gerdab.IR | گرداب

اعدام عضو گروهک منافقین و یك جاسوس موساد

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹

"علی صارمی" در اسفند 1384 به اتهام از سرگیری فعالیت تبلیغی ضد نظام در راستای اهداف تبلیغاتی گروهک منافقان و عضویت در این گروهک، همراه چند تن دیگر در مراسم مربوط به گروهک‌ها دستگیر می‌شود.

"علی صارمی" عضو گروهک تروریستی منافقین و "علی اکبر سیادت" جاسوس رژیم صهیونیستی، سحرگاه امروز (سه شنبه)‌ در زندان اوین به اتهام محاربه به دار مجازات آویخته شدند.

اتهامات "علی صارمی"، عضو گروهک منافقین، محاربه و فعالیت تبلیغی ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گرداب، بر اساس محتویات پرونده "صارمی"، وی در دی 1361 بازداشت و به جرم ارتباط و فعالیت به نفع منافقان، به سه سال حبس محکوم که مجازات وی به مدت پنج سال تعلیق می‌شود.

وی دوباره در مرداد 1368 به اتهام هواداری و ارتباط با تشکیلات منافقین بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم می‌شود كه پس از اعتراض در دادگاه عالی قم، مجازات وی به 10 سال حبس تقلیل می‌یابد.

"صارمی" در سال 1381 با سفر به اردوگاه منافقین در عراق (اردوگاه اشرف)، با فراگیری آموزش‌های لازم به کشور برمی‌گردد.

وی پس از بازگشت به ایران، همراه تعدادی از زندانیان آزادشده گروهکی شروع به فعالیت تبلیغی به نفع منافقان می‌كند كه منافقین با واریز مبالغی به حساب بانکی وی، هزینه برگزاری جلسات درون گروهی و چاپ و توزیع نشریه‌ای با نام "سرزمین آریایی" را پرداخت می‌کردند.

"صارمی" در این مدت در محل کار خود به طور علنی برای منافقین تبلیغ و تصاویر سران گروهک را توزیع و در جذب و اعزام تعدادی از افراد به قرارگاه منافقان در عراق، و برگزاری و سازمان‌دهی جلسات تشکیلاتی به مناسبت‌های مختلف و ارسال فیلم این جلسات برای پخش در سیمای نفاق و تهیه و پخش بروشورهای تبلیغی منافقان و پوستر سران گروهک، نقش فعال و موثری داشت.

"علی صارمی" در اسفند 1384 به اتهام از سرگیری فعالیت تبلیغی ضد نظام در راستای اهداف تبلیغاتی گروهک منافقان و عضویت در این گروهک، همراه چند تن دیگر در مراسم مربوط به گروهک‌ها دستگیر می‌شود و به اتهام عضویت در گروهک نفاق و فعالیت تبلیغی ضد نظام، به شش سال حبس محکوم می‌شود که پس از اعتراض،‌ حبس وی به یک سال تقلیل می‌یابد.

سرانجام "علی صارمی" در شهریور 1386 به علت فعالیت‌های پیاپی و حضور در مراسم و تشکل‌های ضد انقلابی در طرفداری از منافقان و ارسال اخبار برای این گروهک، بازداشت و در بازرسی از منزل وی، مقدار زیادی سی‌دی‌های ضد نظام جمهوری اسلامی، فیلم و  عکس‌های منافقان و اوراق دست نویس تشکیلاتی این گروهک كشف و ضبط می‌شود.

جلسه رسیدگی به اتهامات "صارمی" با حضور نماینده دادستان و وکیل مدافع وی برگزار و پس از اخذ آخرین دفاع، وی به اعدام محکوم شد، که پس از اعتراض، حکم صادره در مرجع استیناف، ‌قطعی می‌شود.

"علی اکبر سیادت" هم از سال 1383 با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده بود.

"سیادت" حاضر شده بود در مقابل دریافت 60 هزار دلار، اطلاعات طبقه بندی شده کشور را به رژیم صهیونیستی منتقل کند.

وی در مهر 1387، زمانی که قصد داشت همراه همسرش از کشور فرار کند، دستگیر و مشخص شد که وی از طریق تلفن اعتباری با سرویس اطلاعاتی رژیم اسرائیل تماس مستمر دارد.

"سیادت" که با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اعزام می­شود در تحقیقات بعدی اقرار می­کند برای فعالیت تجاری با بیگانگان مربوط شده است كه پس از آن ارتباطش دوباره با سفارت اسرائیل برقرار می­شود.

وی اطلاعاتی درباره یکی از واحدهای نظامی را به دشمنان ارائه می‌دهد و در ملاقات‌های بعدی مدارکی را در دوربین دیجیتال به روشی که آن­ها (رژیم صهیونیستی) به او یاد داده بودند، جاسازی می­کند و همراه خودش می­‌برد.

شیوه­های ارتباط "سیادت" با سرویس اطلاعاتی بیگانه شامل گیرند­ه­ها و فرستنده‌ها که مهر 1386 دریافت کرده بود، به طوری كه در اعتراف‌های خود می‌گوید كه بیگانگان یک دستگاه لب تاپ حاوی اطلاعات فراوان به وی داده بودند.

"سیادت" در بازجویی­‌های بعدی، به ارائه­ی اطلاعات به افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اقرار می­‌کند كه موضوع این اطلاعات، رژه­های نظامی روز ارتش، مانورها، تعداد پایگاه­ها بوده است.

وی ارتباط خود را با رابط اسرائیلی پذیرفته و اظهار داشته است که ملاقات­های خود با عناصر سرویس اطلاعاتی را در ترکیه، تایلند و هلند و در اماکن عمومی مانند هتل­‌­داده است.

"سیادت" همچنین در یکی از سفرهایش (22/9/1387)، یک ساک مسافرتی پایه­‌دار که قابلیت جاسازی اسناد و مدارک را داشته، تحویل می­‌گیرد كه زمان دستگیری، 29 صفحه اطلاعات جاسازی شده کشف می‌­شود.

وی اقرار كرده بود که در هر ملاقات، سه تا هفت هزار دلار حق الزحمه می­‌گرفته و اطلاعاتی در خصوص تعداد هواپیماهای عملیاتی ایران، پروازهای عملیاتی و آموزشی روزانه در هر پایگاه، سوانح هوایی و علت آن، سیستم­های هواپیماهای مختلف و موشک‌­های سپاه را در اختیار سرویس اطلاعاتی اسرائیل گذاشته است.

شعبه رسیدگی کننده، اقدامات مجرمانه متهم را مصداق اقدام برای تقویت رژیم صهیونیستی، مقابله با جمهوری اسلامی و وی را مفسد فی‌­الارض تشخیص داده است و او را به اعدام محکوم كرد كه پس از اعتراض، پرونده به دادگاه استیناف ارسال و حکم صادره تایید می‌شود.
 
منبع: شبکه خبر