Gerdab.IR | گرداب

هزاران سند دولتی دزدیده شده در استرالیا افشا شد

هزاران سند دولتی دزدیده شده در استرالیا افشا شد
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲

مجرمان سایبری ۱۶ هزار سند دولتی به سرقت رفته را در استرالیا منتشر کردند.

به گزارش گرداب، مادلین اوگیلوی (Madeleine Ogilvie)، وزیر فناوری استرالیا، انتشار پرونده‌های دزدیده شده از وزارت آموزش، کودکان و جوانان (DECYP) را تأیید کرد.

او در بیانیه‌ای گفت:
«در این مقطع زمانی، حدود ۱۶ هزار سند منتشر شده است. اطلاعات منتشر شده شامل صورت‌حساب‌های مالی از جمله اطلاعات مربوط به درخواست‌های کمک دانشجویی است و ممکن است شامل نام و آدرس باشد.»

وزارت آموزش، کودکان و جوانان استرالیا در بیانیه‌ای قبل از عید پاک مدعی شد که داده‌ها مربوط به اطلاعات مالی جاری و قبلی است که از سوی آژانس‌هایی مانند هیئت ثبت‌نام معلمان، دفتر ثبت آموزش، دفتر ارزیابی، استاندارد‌ها و گواهینامه تاسمانی (TASC)، کمیسیونر کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش دولتی بین‌المللی، کتابخانه‌های تاسمانی و «TasTAFE» نگهداری می‌شود.

این داده‌ها شامل نام، آدرس، نام مدرسه، نام فرزندان، اتاق خانه، گروه سال، تاریخ تولد، شماره مرجع و جزئیات حساب بانکی بود.

دولت استرالیا برای اولین بار در ۳۱ مارس امسال اعلام کرد که در حال بررسی یک نقض اطلاعات مربوط به سرویس انتقال فایل «GoAnywhere MFT» است که اوگیلوی اعتقاد دارد حاوی یک آسیب‌پذیری نرم‌افزاری است که احتمالاً در سطح جهانی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

دولت تاسمانی در استرالیا در پی این حادثه با مقامات ایالتی و فدرال از جمله مرکز امنیت سایبری استرالیا همکاری می‌کند.

وزیر فناوری استرالیا توضیح داد: «تیم مدیریت حادثه به کار خود در واکنش به این جنایت سایبری ادامه می‌دهد و ترتیبات مدیریت اضطراری ایالت برای تقویت واکنش دولت به این حادثه فعال شده است.»

دولت همچنین شرکت متخصص امنیت سایبری «Cyber CX» را برای کمک به تحقیقات فراخوانده است.

وزارت آموزش، کودکان و جوانان استرالیا بابت این نقض عذرخواهی کرده است.

منبع: سایبربان