Gerdab.IR | گرداب

افزایش تجاوز جنسی در ارتش آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹

اخیرا پنتاگون گزارش سالانه خود را در مورد آزار و خشونت جنسی در آکادمی‌های نظامی ارتش منتشر کرد. در سه آکادمی شمار گزارش‌های در مورد تجاوز و آزارجنسی در مقایسه با سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار و اعتراف سربازان آمریکایی این موضوع فاش شده که فساد و تجاوز جنسی در میان سربازان آمریکایی به طور نگران کننده‌ای افزایش یافته است.
 
به گزارش گرداب، شبکه الجزیره در یک گزارش دو قسمتی به قلم "ظاهر جمیل" به افزایش تجاوز و فساد جنسی در ارتش آمریکا اشاره کرده است. در این گزارش آمده است: «تجاوز جنسی در میان سربازان ارتش آمریکا معضل جدیدی محسوب نمی‌شود. این یک مشکل نظام‌مند است که باعث شده ارتش آمریکا خود مسئول انتشار گزارش سالانه در مورد این بحران شود.»
 
"سوزان آویلا اسمیت" یکی از قربانیان این تجاوزهای جنسی در ارتش آمریکا که 15 سال است در سازما‌ندهی زنان نظامی آمریکایی برای مبارزه با تجاوزهای جنسی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: «شاید مردم نتوانند حتی تصور کنند که این افراد تا چه حد دچار آسیب روحی می‌شوند. از 3000 زنی که تحت این شرایط بوده و من با آنها ارتباط داشته‌ام، تنها یک نفر توانسته برای خود شغلی پیدا کند و مشغول به کار شود.»
 
رسوایی تجاوز جنسی سال 2003 در آکادمی نیروی هوایی آمریکا باعث شد تا وزارت دفاع این کشور در قانون اختیارات دفاع ملی سال 2004 این موضوع را لحاظ کند که تحقیقات و گزارش‌های مربوط به آزار و تجاوز جنسی درون آکادمی‌های نظامی آمریکا باید به طور رسمی ثبت شود. در تاریخ 13 دسامبر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و چند گروه دیگر اقامه دعوی را برای به دست آوردن سوابق فعالیت‌های پنتاگون با هدف شفاف‌سازی در مورد حقایق واقعی تجاوز و فساد جنسی در میان نظامیان آمریکایی در دادگاهی مطرح کردند. پنتاگون نیز به طور مداوم از انتشار این اسناد امتناع کرده است. گفته می‌شود تجاوز و آزار جنسی علیه زنان در ارتش آمریکا تا حدودی عیان شده است، اما در مورد قربانیان مرد تجاوز جنسی سکوت محض در ارتش آمریکا ایجاد شده است.
 
یک موسسه غیرانتفاعی در سیاتل آمریکا فعالیت می‌کند که با کهنه سربازانی که در ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، همکاری داشته است. بناینگذار این موسسه خود پیشتر به عنوان یک افسر در آکادمی نیروی هوایی آمریکا مورد تجاوز و آزارجنسی قرار گرفته بود. در ژوئیه 2003 وی جزء اعضای تیمی از افسران زن بود که از سوی " دونالد رامسفلد" وزیر دفاع  وقت آمریکا برای گفتن ماجرای تجاوز جنسی‌شان انتخاب شده بودند. این موسسه اغلب با مردانی که در ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نیز همکاری کرده است. بنیانگذار این موسسه اعلام کرد که چهار درصد از نظامیان مرد آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. اخیرا نیز پنتاگون گزارش سالانه خود را در مورد آزار و خشونت جنسی در آکادمی‌های نظامی ارتش منتشر کرد. در سه آکادمی شمار گزارش‌های در مورد تجاوز و آزارجنسی در مقایسه با سال گذشته 64 درصد افزایش داشته است.
 
در بخش دوم این گزارش الجزیره در مورد افزایش فساد جنسی در ارتش آمریکا آمده است: «هر ساله تجاوز و آزار جنسی در نهادهای نظامی وابسته به ارتش آمریکا به طور هشداردهنده‌ای در حال افزایش بوده  و حتی مردان نظامی نیز اغلب در ارتش آمریکا قربانی تجاوز و آزار جنسی بوده‌اند. بدون توجه به جنسیت تجاوز و آزارهای جنسی در آمریکا، این حقیقت تکان‌دهنده فاش شده است که قربانیان تجاوز جنسی در ارتش آمریکا در چند سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال 2007، 2200 مورد تجاوز و آزار جنسی در ارتش آمریکا ثبت شد این در حالی است که این آمار در سال 2009 به 3230 مورد افزایش یافت. این حقیقت فاش شده است که طی پنج دهه اخیر زمانی که فردی در ارتش آمریکا مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته، بازرسان نظامی پنتاگون گزارش‌های نادرست یا گمراه کننده‌ای منتشر کرده‌اند که به دنبال آن قربانیان نتوانسته‌اند عوامل تجاوز را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.»
 
مقامات نظامی آمریکا در پشت پرده سال‌ها است گستردگی تجاوز و آزارجنسی را در میان نظامیان ارتش این کشور پنهان کرده‌اند. یکی از این قربانیان زن در این رابطه گفت: «اگر شما قربانی تجاور جنسی در ارتش باشید و این موضوع را به مقامات ارشد ارتش آمریکا گزارش دهید، آنها در روند تحقیقات اختلال ایجاد می‌کنند تا شما نتوانید شکایت‌تان را پیگیری کنید. براساس اعلام وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی، تجاوز و آزار جنسی علیه زنان در ارتش آمریکا دو برابر تجاوز و آزار جنسی در جامعه آمریکا است.»
 
منبع: الف