Gerdab.IR | گرداب

اسقف وینچستر خطاب به قانون‌گذاران انگلیسی:

به‌ جای دفاع از حقوق همجنسگرایان به داد مسیحیان برسید!

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹

نگرانی‌های این اسقف حتی از سوی یکی از قضات ارشد سابق انگلیسی نیز تایید شده و وی نیز پذیرفته است که تعادل قانونی در جامعه انگلیس از بین رفته و مسیحیان تحت فشار قرار دارند.

دفاع بلامنازع قانون‌گذاران انگلیسی از اقلیت‌هایی همچون همجنس‌گرایان به تضییع حقوق مسیحیان انگلیسی که اکثریت جامعه این کشور را تشکیل می‌دهند، منجر شده است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، "مایکل اسکات جوینت"، اسقف شهر وینچستر انگلیس در سخنانی تصریح کرد: «دفاع بلامناع قانون‌گذاران انگلیسی از اقلیت‌هایی همچون همجنس‌گرایان به تضییع حقوق مسیحیان انگلیسی که اکثریت جامعه این کشور را تشکیل می‌دهند، منجر شده است.»

بنا بر این گزارش، برای نخستین بار در تاریخ بریتانیا قانون‌گذران و مسئولان اجرایی این کشور به طور کامل نسبت به دین اکثریت مردم این کشور بی‌توجه شده‌اند.

به نوشته تلگراف نگرانی‌های این اسقف انگلیسی حتی از سوی "لرد وولف"؛ یکی از قضات ارشد سابق انگلیسی نیز تایید شده و وی نیز پذیرفته است که تعادل قانونی در جامعه انگلیس از بین رفته و مسیحیان تحت فشار قرار دارند.

این گزارش حاکیست، کلیساهای انگلیس به شدت نسبت به حملات گسترده علیه مسیحیت در این کشور نگرانند. اخیرا دولت انگلیس در موسسات خیریه‌ای را که حاضر نیستند تکفل کودکان بی‌سرپرست را به زوج‌های همجنس‌گرا واگذار کنند، تخته می‌کند!

اسقف وینچستر گفت: «در شرایطی که در بریتانیا داشتن هر عقیده و زندگی بر اساس آن آزاد است، اما این تصور در حال اوج‌گیری است که مسیحیان دیگر نمی‌توانند بر اساس عقاید مذهبی خود زندگی کنند. این نخستین بار در تاریخ بریتانیا است که انگیزه‌های دینی در میان سران انگلیس تا این حد به ضعف گراییده است.»

اکثریت جامعه انگلیس را مسیحیان تشکیل می‌دهند، اما طی سال‌های اخیر بی‌توجهی‌های گسترده‌ای از سوی سران این کشور به باورهای مذهبی اکثریت جامعه صورت پذیرفته است که اعتراضات اسقف مزبور را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد.

منبع: شبکه ایران