Gerdab.IR | گرداب

۲۴ ساعت حمله سایبری مداوم به رژیم صهیونیستی؛ انتشار اطلاعات ارتش و اسناد شخصی صهیونیست‌ها

۲۴ ساعت حمله سایبری مداوم به رژیم صهیونیستی؛ انتشار اطلاعات ارتش و اسناد شخصی صهیونیست‌ها
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

تعداد زیادی از وبگاه‌ها و سایت‌های رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلف این رژیم طی بیست‌وچهار ساعت اخیر هدف حملات سایبری قرار گرفت که نشان از حفره‌های متعدد در امنیت مجازی آن دارد.

به گزارش گرداب، در بحبوحه بحران سیاسی و تنش‌های اجتماعی در رژیم موقت صهیونیستی و هشدار‌های تحلیلگران و مقامات سابق این رژیم درباره احتمال فروپاشی بر اثر شکاف اجتماعی به‌وجود آمده در بین صهیونیست‌ها در پی طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای اعمال تغییرات دلخواه در سیستم قضائی تل‌آویو، رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر به سیبل حملات سایبری حامیان مقاومت و مخالفان اشغالگری تبدیل شده است.

رسانه‌های عبری‌زبان شامگاه چهارشنبه (ششم اردیبهشت - ۲۶ آوریل) گزارش دادند که گروه هکری موسوم به «شارپ بویز» بعد از مدت‌ها دوباره فعال شده و به هک کردن وبگاه‌های رژیم صهیونیستی مشغول شده است. بر اساس گزارش‌ها، این گروه اطلاعات یک موسسه آموزشی این رژیم را هک کرده و اطلاعات نزدیک به ۵۰۰ هزار صهیونیست از سال ۲۰۰۹ تا امروز را به‌دست آورده‌اند. این گروه بخشی از اطلاعات هک‌شده را منتشر کرده و بخشی را نیز برای فروش قرار داده است.

گروه شارپ‌بویز در ادامه خبر داد که زیرساخت‌های آنلاین مؤسسه «عاتید» را هک کرده و اطلاعاتی حاوی اسناد شخصی از جمله مدارک شناسایی افراد مربوط به دوران خدمت در ارتش و نیرو‌های پلیس رژیم را به‌دست آورده است. این گروه سپس فایلی با ۲۰۰ هزار پرونده را منتشر کرد که شامل نام، شماره شناسایی و آدرس دانش‌آموزان این مؤسسه آموزشی می‌شود.
حملات سایبری ویرانگر و ادامه‌دار به رژیم صهیونیستی
مؤسسه آموزشی عاتید که توسط صهیونیست‌های مذهبی و با رویکرد ترتبیت مقام‌های آینده برای رژیم جعلی تل‌آویو در سال ۱۹۹۰ تأسیس شده شامل هفت کالج آموزش حرفه‌ای و چهار دانشکده مهندسی در قدس اشغالی، تل‌آویو، بئرالسبع، حیفا و چند شهر دیگر در فلسطین اشغالی می‌شود. این گروه با تایید هک‌شدن سیستم‌های آنها، گفت که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده‌اند.

رسانه‌های عبری‌زبان نوشتند که اسناد فاش شده توسط گروه هکری شارپ‌بویز، شامل مدارک تحصیلی، گواهینامه‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای پایان خدمت سربازی و تاییدیه‌های استخدامی پلیس - که برای جلوگیری از اشتغال مجرمان در موسسات خاص است - می‌شود.

پیش از آن، در روز چهارشنبه نیز گروه هکری موسوم به «آنانیموس سودان» برای همبستگی با آرمان فلسطین و مردم تحت ظلم اشغالگران در آستانه سالروز تأسیس رژیم جعلی و تروریستی صهیونیستی، اعلام کرد که وبگاه شخصی نتانیاهو را هم و آن را برای مدتی از دسترس خارج کرده است. رسانه‌های صهیونیستی با تایید خبر نوشتند که وبگاه نتانیاهو با حمله‌ای از نوع «دی داس» آفلاین شده است.
حملات سایبری ویرانگر و ادامه‌دار به رژیم صهیونیستی
این گروه همچنین مسئولیت هک کردن صفحه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی «فیسبوک» را نیز برعهده گرفت. هکر‌های این گروه متنی را به زبانی که گفته می‌شود بنگلادشی است، منتشر کرده و صدای قرائت قرآن و آیات ۲۲ تا ۲۴ سوره «حشر» را در صفحه نتانیاهو پخش کردند. نکته جالب خبررسانی رسانه‌های عبری‌زبان درباره این حمله سایبری این است که آن‌ها ابتدا زبان بنگلادشی را به‌عنوان زبان فارسی معرفی کرده و سعی در متهم نمودن ایران به انجام این هک داشتند.

حملات سایبری روز چهارشنبه به همینجا ختم نمی‌شود و گروه آنانیموس سودان خبر داد وبگاه‌های مهم حکومتی از جمله سازمان بنادر، بندر حیفا، وزارت بهداشت، وبگاه سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) و تعدادی از روزنامه‌های این رژیم را هک کرده است. این گروه تاکید کرد که در آینده به زیرساخت‌های آنلاین بزرگتری در رژیم صهیونیستی حمله خواهد کرد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» با تایید حمله سایبری این گروه - که پیش از این بار‌ها اقدام به هک وبگاه‌ها و سیستم‌های مختلف نهاد‌های رژیم اشغالگر از جمله شرکت پست و سیستم‌های آبیاری آن‌ها کرده - نوشت که این حملات باعث از کار افتادن سرور‌های وبگاه‌های مذکور شد. صهیونیست‌ها، اما ادعا کردند که در جریان این حمله سایبری، اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

این گروه در روز دوشنبه نیز به چندین وبگاه رژیم تل‌آویو از جمله سایت سازمان جاسوسی «موساد» و درگاه بیمه رژیم صهیونیستی حمله کرد و روی صفحه اصلی آن‌ها پیام «شما هک شده‌اید. اسرائیل ساقط باید گردد» را به نمایش گذاشت. این گروه در آن زمان تاکید کرده بود که «این حمله، مقدمه حملات سایبری بزرگتری» علیه رژیم اشغالگر قدس است.

حملات سایبری به وبگاه‌های رژیم صهیونیستی در یک ماه فروردین - از جمله سایت‌های بانک‌ها، شرکت‌های برق، بیمه، پست، بهداشت، فرودگاه بن‌گوریون و چند مرکز زیرساختی مهم دیگر - به قدری زیاد بوده که برخی از ادارات و رسانه‌های این رژیم را به آن واداشته که از بیم هک‌شدن، دسترسی به وبگاه‌های خود در خارج از فلسطین اشغالی را محدود کنند.


برای نمونه شرکت پست این رژیم با اشاره به اینکه طی چندین روز به‌صورت مستمر هدف حملات سایبری قرار گرفته، تایید کرد که به همین دلیل سیستم‌های تجاری خود را با هدف ممانعت از دسترسی مهاجمان، تعطیل و از دسترس خارج کرده است. این سازمان همچنین مدعی شد که طی روز‌های آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و در این مدت تلاش دارد تا تدابیر امنیتی را در بخش‌های مختلف خود اتخاذ کند.

روزنامه «جروزالم‌پست» نیز در واپسین ساعت شامگاه چهارشنبه مدعی شد که هکر‌های ایرانی با استفاده از تکنیک‌های نادر حمله سایبری - شامل بدافزار جدیدی که به هکر‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های نرم‌افزار پیام‌رسان «تلگرام» را سرقت کرده، اسکرین‌شات گرفته و صدا را ضبط کنند - صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند. طبق این گزارش، اولین حمله سایبری به این شکل جدید، در ماه ژانویه ۲۰۲۳ رخ داد که در آن زمان دو کاربر با آدرس «آی‌پی» فلسطین اشغالی، فایل مخربی را به وبگاه «ویروس توتال» - پایگاه داده برای ردیابی بدافزار‌های رایانه‌ای - وارد کردند.

این روزنامه به نقل از گزارش روز چهارشنبه شرکت امنیت سایبری رژیم صهیونیستی موسوم به «چک پوینت»، ادعا کرد: «یک گروه هکری مرتبط با ایران موسوم به "مانتیکور تحصیل کرده" حملات سایبری علیه اهداف اسرائیلی را با استفاده از نسخه جدید بدافزاری که توسط سایر هکر‌های مشهور ایرانی استفاده می‌شود، در کنار سایر روش‌ها اجرا کرده‌اند».

پیش از این وبگاه «تایمز اسرائیل» در بامداد چهارشنبه ضمن ابراز نگرانی از تغییر موازنه قدرت در عرصه سایبری به نفع جمهوری اسلامی ایران، نوشت: «کارشناسان معتقدند که گروه آنانیموس سودان ارتباطات نیرومندی با روسیه دارد و با توجه به نقش برجسته ایران در هدایت فعالیت‌های ضداسرائیلی در روز قدس، بسیاری رد پای ایران را هم در این حملات سایبری مشاهده می‌کنند. چنانچه این موضوع تأیید شود همکاری ایران و روسیه در عرصه سایبری مرحله جدیدی در جنگ پنهان میان اسرائیل و ایران قلمداد خواهد شد. چنین تحولی اثر چشمگیری بر موازنه قدرت در منطقه به نفع جمهوری اسلامی خواهد داشت».

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در نتیجه حمله سایبری به شرکت برق این رژیم، برق بسیاری از شهرها از جمله تل آویو، خدرا، اللد، طبریا، یافا و عکا قطع شده است.