Gerdab.IR | گرداب

پيامدهاي حمله رژيم‌صهيونيستي به غزه؛

اعدام جمعي، آوارگي هزاران فلسطيني و تخريب201 مسجـد

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹

نظاميان صهيونيست در جريان اين جنگ از غير نظاميان فلسطيني به عنوان سپرهاي انساني استفاده مي‌كردند كه در ميان آنان تعدادي كودك و زن وجود داشت و آنان را مجبور به بازرسي خانه‌هاي افراد مسلح و برخي بسته‌هاي مشكوك مي‌كردند.

تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي در اواخر دسامبر 2008 به ساكنان نوار غزه كه 22 روز طول كشيد بيش از هزار و 500 نفر را قتل‌عام كرد در حالي كه نيمي از قربانيان زن و كودك بود.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، جنگنده‌هاي نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي يكشنبه 27 دسامبر دو سال پيش با شليك 30 موشك هوا به زمين به غزه يورش بردند. اين حمله در آغاز، 20 شهيد و بيش از 100 مجروح بر جاي گذاشت.

خونيـن‌تـرين تجـاوز

مركز اطلاع‌رساني فلسطين در گزارشي اعلام كرد: مراكز و نهادهاي حقوقي اين جنگ را خونين‌ترين تجاوز از آغاز اشغال فلسطين در سال 1948 تاكنون خواندند. مركز حقوق بشر فلسطين اعلام كرد كه نزديك به هزار و 417 تن در جريان اين جنگ شهيد شدند كه 65 درصد آنان غيرنظامي و 313 تن از آنان افراد كم‌سن و سال و 116 نفر از آنان زن بودند.

ارتش صهيونيستي در ادامه سياست عوامفريبي خود مدعي شد كه در جريان اين جنگ هزار و 116 فلسطيني كشته شدند، حال آنكه مراكز حقوق بشر فلسطيني و صهيونيستي بر اين ادعا خط بطلان كشيدند.

طبق آمارهاي رسمي كه نظاميان صهيونيست هم به آنها اعتراف مي‌كنند در جريان اين جنگ 9 صهيونيست از جمله تعدادي سرباز به هلاكت رسيدند.

تخريـب 201 مسجـد

سازمان ملل در گزارشي اعلام كرد كه بيش از سه هزار و 530 باب منزل در نوار غزه با خاك يكسان شد و بيش از دو هزار و 850 باب خانه خسارت كلي و 52 هزار و 900 باب خانه خسارت جزئي ديد.

نظاميان صهيونيست با جنگنده‌ها و موشك‌هاي خود ده‌ها مسجد را ويران كردند و وزارت اوقاف و امور ديني فلسطين به مركز اطلاع رساني فلسطين اعلام كرد كه در جريان اين جنگ 45 مسجد با خاك يكسان شد و بيش از 167 مسجد ديگر به صورت جزئي ويران شد كه اين مسئله نشانگر اين واقعيت است كه مساجد و عبادتگاه‌ها در جريان اين جنگ به كلي مورد هدف قرار گرفته بودند.

تخريب ساختمان‌ها و آواره كردن هزاران تن ديگر

علاوه بر آن دشمن صهيونيستي صدها باب خانه و تاسيسات نوار غزه و مراكز پليس و مقرهاي امنيتي را ويران كرد و هزاران تن از شهروندان بي ‌گناه را از طريق بمباران خانه‌هايشان آواره كرد. مسئولان رژيم صهيونيستي همچنان از بازسازي منازل ويران شده ممانعت مي‌كنند و نوار غزه را به محاصره كامل درآورده و تمامي گذرگاه‌ها را مسدود كرده‌اند و مانع از وارد كردن مصالح ساختماني و سازندگي و تعمير مي شوند. اين همان مسئله‌اي است كه موسسه‌هاي بين‌المللي و نهادهاي حقوق بشر آن را محكوم كرده و آن را جنايت جنگي عامدانه و مغرضانه خواندند.

اعتراف سازمان ملل به جنايات جنگي اسرائيل

گزارش سازمان ملل حكايت از آن دارد كه واكنش اسرائيل به حملات موشكي فلسطيني‌ها برابر نبوده است و اين سازمان گام‌هاي كافي و موثر براي ممانعت از به شهادت رسيدن تعداد زيادي از نظاميان در پي بمباران هوايي و زميني و دريايي نوار غزه از سوي ارتش صهيونيستي برنداشت.

گزارش مذكور به اين جمع بندي رسيد كه دشمن صهيونيستي در جريان اين جنگ با استفاده از فسفور سفيد اماكن پرجمعيت نوار غزه را بمباران كرد و بر اساس گزارش گلدستون نيروهاي اسرائيل تعداد زيادي از فلسطينيان را به منظور بازجويي بازداشت كردند و آنان را در شرايط رقت باري حبس كردند؛ به گونه‌اي كه فرصت كافي براي غذا خوردن و نوشيدن آب به آنان ندادند، گزارش مذكور اين رفتارها را جنايات جنگي خواند.

سپـرهـاي انســانــي

شاهدان عيني فلسطيني و مراكز حقوق بشر اعلام كردند كه نظاميان صهيونيست در جريان اين جنگ از غير نظاميان فلسطيني به عنوان سپرهاي انساني استفاده مي‌كردند كه در ميان آنان تعدادي كودك و زن وجود داشت و آنان را مجبور به بازرسي خانه‌هاي افراد مسلح و برخي بسته‌هاي مشكوك مي‌كردند؛ بسته‌هايي كه زندگي آنان را به مخاطره مي‌انداخت.

اعـدام جمـعـــي

بي ترديد نظاميان صهيونيست در جريان جنگ 22 روزه غيرنظاميان فلسطيني را به صورت جمعي اعدام كردند و گواهي نجات‌يافتگان از اين جنگ ثابت كرد كه ارتش اسرائيل چندين خانواده را با تمامي اعضايش اعدام كرد، همان اتفاقي كه براي خانواده السموني ساكن محله الزيتون واقع در جنوب نوار غزه رخ داد و اين خانواده يكي از قربانيان اعدام جمعي به شمار مي‌رود.

از سوي ديگر، نائل السموني يكي از نجات يافتگان از اين كشتار و شاهد عيني قتل حمدي السموني تاكيد كرد : «با چشم خودم ديدم كه متجاوزان صهيونيست حمدي السموني را تحت تعقيب قرار دادند و او را به گلوله بستند و به شهادت رساندند، سپس با بولدوزر جنازه او را مكاني به مكان ديگر انتقال دادند و سپس شروع به دفن جنازه وي و ديگر شهدا در ميان خاكريزها و سپس نبش آنان كردند»

تعقـيـب غيـرنظـاميــان

نائل يادآور شد: «نظاميان صهيونيست حتي مجروحان را تحت تعقيب قرار می‌دادند و به سوي آنان تيراندازي كردند و مورد شكنجه قرار دادند.» وي افزود: «آنان خانواده شهيد وليد السموني از جمله مادر و پدر و 4 برادرش را به شهادت رساندند.»
وي گفت كه پس از توقف تيراندازي "وليد‌" فرزند شانزده ساله خانواده سموني پيدا شد كه در زير خاك دفن شده بود.

نائل مي‌گويد: «جنازه او را كه در زير خاك دفن شده بود، پيدا كرديم و زماني كه آن را از زير خاك بيرون آورديم، كامل بسته شده بود، تمامي قسمت‌هاي بدنش سوراخ سوراخ بود و نشانه‌هاي شكنجه بر روي بدنش مشخص بود.»

ربـودن و اعـدام

چندين مركز رسانه‌اي و حقوقي فاش ساخت كه نظاميان صهيونيست در جريان اين جنگ نزديك به 300 شهروند فلسطيني را ربودند.
اين مراكز اعلام كردند كه اشغالگران صهيونيست برخي اسيران فلسطيني را در جريان تجاوزات وحشيانه گلوله باران كردند يا به گلوله‌هاي تانك يا به رگبار بستند.

اين مراكز تاكيد كردند كه اشغالگران صهيونيست فلسطينياني را كه از داخل خانه‌هاي خود يا در مقابل ديدگان فرزندان يا زنانشان ربوده بودند به عنوان سپرهاي انساني مورد استفاده قرار دادند تا به وسيله آنان خودشان را در مقابل حملات نيروهاي مقاومت فلسطين حفظ كنند.


اين مراكز اعلام كردند كه اين اقدام يك تجاوز آشكار و نقض آشكار مقررات و منشورهاي بين‌المللي به شمار مي‌رود.