Gerdab.IR | گرداب

هکر‌ها اطلاعات ۱۶ هزار دانش‌آموز استرالیایی را منتشر کردند

هکر‌ها اطلاعات ۱۶ هزار دانش‌آموز استرالیایی را منتشر کردند
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

دولت ایالتی در استرالیا تایید کرده است که هکر‌ها ۱۶۰۰۰ سند وزارت آموزش و پرورش تاسمانی از جمله اطلاعات شخصی کودکان مدرسه را در دارک وب منتشر کرده‌اند.

به گزارش گرداب، مادلین اوگیلوی (Madeleine Ogilvie)، وزیر علوم و فناوری گفت که هزاران صورت‌های مالی و فاکتور‌های حاوی نام و آدرس دانش‌آموزان و والدین آن‌ها پس از هک شدن سرویس انتقال فایل شخص ثالث GoAnywhere MFT منتشر شده است. مشخص شده است که این اطلاعات توسط یک گروه هکر مرتبط با روسیه به نام Cl۰p در دارک وب منتشر شده است.

خانم اوگیلوی روز جمعه به خبرنگاران گفت: «در این مقطع زمانی، به من گفته شد که تقریباً ۱۶۰۰۰ سند منتشر شده است. این داده‌ها از طریق یک سرویس انتقال فایل شخص ثالث قابل دسترسی است و همانطور که قبلاً گفتم هیچ مدرکی دال بر نقض سیستم‌های فناوری اطلاعات دولتی تاسمانی وجود ندارد. اطلاعات منتشر شده شامل اطلاعات و صورت‌حساب‌های مالی، از جمله اطلاعات مربوط به درخواست‌های کمک دانشجویی است. این اطلاعات ممکن است شامل نام‌ها و آدرس‌ها باشد.»

دولت ایالتی برای مردم تاسمانی که نگران به خطر افتادن داده‌هایشان هستند، یک خط کمک راه اندازی کرده است.
خانم اوگیلوی گفت: «ما این مساله را به عنوان یک حادثه جدی مدیریت می‌کنیم و پاسخ ما همچنان متناسب با میزان خطر خواهد بود. تمهیدات مدیریت اضطراری فعال شده است. ما کاملاً درک می‌کنیم که این موضوع چقدر برای همه مردم تاسمانی نگران کننده است.»

خانم اوگیلوی گفت که هکر‌ها هیچ درخواست باج خواهی‌ای نکرده‌اند، اما توصیه دولت فدرال این بود که در صورت درخواست باج از سوی هکرها، آن را نپردازند.
اوایل روز جمعه، اپوزیسیون ایالتی از جرمی راکلیف (Jeremy Rockliff)، نخست‌وزیر تاسمانی خواست تا وارد عمل شود و به وضعیت در حال تشدید رسیدگی کند.
ربکا وایت (Rebecca white)، رهبر حزب کارگر گفت که پس از اینکه داده‌های کودکان مدرسه‌ای در دارک وب منتشر شد، با نخست‌وزیر مکاتبه کرده و خواستار یک جلسه توجیهی فوری شده است.

او گفت: «دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به درستی نگران هستند، و این حیاتی است که نخست وزیر نشان دهد که یک چنین وضعیت جدی وجود دارد. جرمی راکلیف باید به تاسمانی‌ها بگوید دقیقاً چه اتفاقی افتاده است، دولت او برای مدیریت این نقض اطلاعات بسیار نگران‌کننده، چه حمایتی برای خانواده‌هایی که می‌ترسند تحت تاثیر قرار گرفته باشند دارد، و اینکه چگونه می‌توان به این حمایت دسترسی داشت.»

منبع: afr