Gerdab.IR | گرداب

افزایش 487 درصدی حملات ديداس به HTTP/ HTTPS

افزایش 487 درصدی حملات ديداس به  HTTP/ HTTPS
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

بر اساس تحقیقات شرکت نت اسکات (NetScout) حجم حملات انکار سرویس توزیع شده در لایه برنامه (DDoS) که وب‌سایت‌های HTTP و HTTPS را هدف قرار می‌دهند، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به لطف افزایش فعالیت گروه‌هایی مانندکیل نت (Killnet) افزایش سه رقمی داشته است.

به گزارش گرداب، اطلاعات این فروشنده امنیتی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از داده‌های جمع آوری شده توسط شبکه اطلس (ATLAS) استخراج شده است که ۹۳ کشور و بیش از ۵۰ درصد از ترافیک اینترنت جهان را پوشش می‌دهد.

بیشترین افزایش حملات به وب‌سایت‌ها از سال ۲۰۱۹ به لطف فعالیت گروه‌های طرفدار روسیه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رخ داد.
نت سکات مدعی شد که بخش امنیت ملی ایالات متحده افزایش عظیم ۱۶۸۱۵ درصدی در حملات هکریست‌های کیل نت را تجربه کرده است، از جمله این افزایش پس از اظهارات عمومی رئیس جمهور بایدن در اجلاس سران گروه ۷ و دیگری در همان روز پس از تایید مجدد حمایت رئیس جمهور فرانسه و ایالات متحده از اوکراین بوده است.

این فروشنده همچنین به افزایش قابل توجه ۱۸ درصدی حملات مسیر مستقیم در سه سال گذشته اشاره کرد که مربوط به کاهش حملات بازتابی/تقویتی به همان میزان است.
همانطور که از نام آن پیداست، حملات مسیر مستقیم به طور مستقیم سازمان‌های خصوصی را هدف قرار می‌دهند، در حالی که در حملات بازتابی/تقویتی هکر‌ها آدرس آی پی هدف را جعل می‌کنند و درخواست اطلاعات را به سرور موردنظر ارسال می‌کنند.

ربات‌های مخرب یک محرک کلیدی در حملات مسیر مستقیم بودند. نت سکات بیش از ۱.۳۵ میلیون ربات را از خانواده بدافزار‌هایی مانند Mirai، Meris و Dvinis در سال ۲۰۲۲ ردیابی کرد و شرکت‌ها بیش از ۳۵۰۰۰۰ هشدار مرتبط با امنیت را در این سال با مشارکت بات‌نت دریافت کردند.
این شرکت همچنین تاکید کرد که اوج ترافیک هشدار دیداس در یک روز به ۴۳۶ پتابیت و بیش از ۷۵ تریلیون بسته رسیده است که نشانه دیگری از مقیاس تهدیدات جدید دیداس است.

ریچارد هومل، سرپرست اطلاعات تهدید در نتسکات گفت: «حملات دیداس سازمان‌ها را در سراسر جهان تهدید می‌کند و توانایی آن‌ها را برای ارائه خدمات حیاتی به چالش می‌کشد. با توجه به اینکه حملاتِ چند ترابیت در ثانیه در حال حاضر در جریان است، و مهارت‌های هکر‌ها همچنان در حال رشد است، سازمان‌ها به استراتژی‌هایی نیاز دارند که بتواند به سرعت با ماهیت پویای تهدید دیداس سازگار شوند.»
این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که حملات دیداس به ارائه دهندگان مخابرات بی سیم از سال ۲۰۲۰ به دلیل افزایش اینترنت بی سیم ۵G در منازل، ۷۹ درصد افزایش یافته است.

منبع: infosecurity-magazine