Gerdab.IR | گرداب

تبليغات ضد اسرائيلي در اروپا و استراليا

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹

سالانه ميليون‌ها دلار در آمريكا براي تبليغات بر روي اتوبوس‌هاي شهري هزينه مي‌شود، اما اين‌بار شاهد تبليغات عجيبي بر روي برخي از اتوبوس‌هاي شهر سياتل واشنگتن هستيم.

اندكي پس از نصب تبليغاتي ضد اسرائيلي روي اتوبوس‌ها در ايالت سياتل آمريكا، اين‌بار شاهد آغاز موجي از فعاليت‌هاي ضد صهيونيستي در اسكاتلند و استراليا هستيم.

به گزارش گرداب، پايگاه "عرب امريكن نيوز" در گزارشي نوشت: اعتراضات گسترده به حمايت مالي آمريكا از رژيم صهيونيستي در شهر سياتل واشنگتن از روز گذشته آغاز شده و "كمپين آگاهي خاورميانه سياتل‌" با پرداخت يك‌هزار و 734 دلار به شوراي شهر بخش "كينگ‌" پيامي را در 12 اتوبوس واقع در اين شهر حك كرد.

اين پيام از روز گذشته بر روي اتوبوس‌هاي سياتل نوشته شده و اين اعتراضات 2 سال پس از گذشت حملات اسرائيل به غزه صورت گرفته است.

عرب امريكن نيوز در اين گزارش يادآور شده است: چندين سازمان آمريكايي، تحريم جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي را آغاز كرده‌اند و شوراي "استرلينگ‌" اسكاتلند نيز اقدامات خود را در اين زمينه از 15 دسامبر سال جاري ميلادي آغاز كرده است. شوراي مذكور خشونت‌هاي رژيم صهيونيستي و نقض قوانين بين المللي از سوی اين رژيم را محكوم كرده ‌است.

"كالين فاينلي‌" و "جان هندري‌" از مشاوران امور كار شوراي استرلينگ اسكاتلند اعلام كرده‌اند كه نظام آپارتايد و تبعيض ديگري مانند آنچه در آفريقاي جنوبي بود در فلسطين نيز نبايد پذيرفته شود.

كمپين اسكاتلندي وحدت فلسطين به همراه ديگر شوراهاي اسكاتلند به سياست‌هاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي اعتراض كرده و هر گونه قرارداد مرتبط با كالاهاي اسرائيلي را محكوم كردند.

بر اساس اين گزارش، كمپين اسكاتلندي وحدت فلسطين در سال 2000 پايه‌گذاري شد و چندين شعبه در اسكاتلند دارد. "فاينلي‌" يكي از اعضاي اين كمپين است كه به طور مشترك به همراه "هندري‌" در بيانيه‌اي اعلام كردند كه رژيم صهيونيستي به طور غيرقانوني قدس شرقي، كرانه باختري را اشغال كردند و غزه را به محاصره درآوردند.

شوراي "ماريكويل‌" استراليا نيز اقدام به تحريم رژيم صهيونيستي كرده است. اين شورا تحريم‌هاي خود عليه رژيم صهيونيستي را در 14 دسامبر آغاز كرد. اين شورا، اولين شوراي محلي در كشور محسوب مي‌شود كه اقدام به تحريم رژيم صهيونيستي كرده است.

"BDS‌" نيز يك كمپين بين‌المللي است كه بر پايان دادن به تجارت و سرمايه‌گذاري با شركت‌ها و تيم‌هاي ورزشي كه وابسته به اسرائيل هستند، متمركز شده است.

سالانه ميليون‌ها دلار در آمريكا براي تبليغات بر روي اتوبوس‌هاي شهري هزينه مي‌شود، اما اين‌بار شاهد تبليغات عجيبي بر روي برخي از اتوبوس‌هاي شهر سياتل واشنگتن هستيم، تبليغاتي كه كمك‌هاي مالي آمريكا به رژيم صهيونيستي و نيز جنايات اين رژيم در سرزمين اشغالي و به ويژه جنگ 22 روزه غزه را محكوم مي‌كند، تبليغاتي كه به نظر مي‌رسد براي تحريك افكار عمومي مردم آمريكا و ايجاد آگاهي براي آنها در زمينه سرمايه‌هاي ملي كشورشان و ماليات‌هايي كه مي‌پردازند و ارتباط اين هزينه‌ها با جنايات دولتمردان كشورشان در اقصي نقاط جهان صورت گرفته است.

در تبليغاتي كه با هزينه پرداخت شده از سوی كمپين "آگاهي خاورميانه سياتل‌" به شوراي شهر بخش "كينگ‌" شهر سياتل پرداخت شده تا به انتشار تبليغات ضداسرائيلي بر روي اتوبوس‌ها اختصاص داده شود، اين جمله قابل توجه است كه "جنايات جنگي اسرائيل: ماليات‌هاي شما كارساز واقع شده‌".

اين كمپين مي‌خواهد اين پيام به دولتمردان آمريكايي ابلاغ كند كه "تخصيص ماليات‌هاي ما به جنايات جنگي اسرائيل، آپارتايد و پاكسازي قومي و نژادي در خاورميانه را متوقف كنيد‌" و به اين وسيله سعي دارد تا مردم بيشتري را در سطح آمريكا از اين موضوع مطلع كنند كه دولت آمريكا حجم وسيعي از مبالغي را كه تحت عنوان ماليات از مردم اين كشور دريافت مي‌كند به حمايت از جنايات جنگي اسرائيل اختصاص مي‌دهد.