Gerdab.IR | گرداب

مادر شهرزاد ميرقلي‌خان:

دادگاه آمريكا حاضر به بررسي پرونده تجديد نظر حكم شهرزاد نيست

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹

مادر قلی خان گفت: «شهرزاد ماه گذشته بر اثر خوردن غذاي آلوده در زندان دچار عفونت شديد شد تا جايي كه بدن و صورت او پر تاول‌هاي چركي شد. با وجود عفونت زياد و تاول‌هاي چركي در صورت و بدن شهرزاد پزشكان زندان براي او آنتي بيوتيك تجويز نمي‌كردند.»

 مادر شهرزاد ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا با بيان آخرين وضعيت دختر خود در زندان آمريكا گفت: تمام مدارك دادگاه بازنگري حكم شهرزاد آماده است ولي هيچ قاضي حاضر به بررسي آن نمي شود.

به گزارش گرداب، بلقيس روشن مادر شهرزاد ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا، درباره آخرين وضعيت دختر خود در زندان گفت: «شهرزاد از طريق وكيل خود درخواست دادگاه استيناف كرده است ولي با وجود اينكه مدارك مورد نياز دادگاه آماده شده، هيچ قاضي‌اي حاضر به بررسي پرونده او نمي‌شود و به همين خاطر است كه دادگاه تجديد نظر برگزار نشده است.»

وي افزود: «اين دفعه اولي نيست كه وكلاي شهرزاد قادر به دفاع از او نيستند. ما هزينه زيادي براي گرفتن وكيل براي شهرزاد كرديم كه نه تنها كمكي به شهرزاد نكرده‌اند بلكه برخي از آنها در دادگاه به ضرر او صحبت كرده‌اند و به همين خاطر ما مجبور شده‌ايم كه وكيل‌هاي او را تغيير دهيم.»

روشن گفت: «بر اساس قوانين آمريكا به دليل اينكه دادگاه حكم قطعي براي شهرزاد صادر كرده است اجازه ملاقات دارد. ما با وجود هزينه‌هاي بالاي سفر به آمريكا براي ملاقات با دخترمان از طريق سفارت آمريكا در دوبي اقدام كرديم كه به ما ويزاي سفر به آمريكا را ندادند. ضمن اينكه شهرزاد از ما خواسته كه براي ديدن او به آمريكا سفر نكنيم و مي‌گويد همانطوري كه من را بدون دليل دستگير و زنداني كردند ممكن است شما را هم دستگير كنند.»


شهرزاد ماه گذشته بر اثر خوردن غذاي آلوده در زندان دچار عفونت شديد شد تا جايي كه بدن و صورت او پر تاول‌هاي چركي شد. با وجود عفونت زياد و تاول‌هاي چركي در صورت و بدن شهرزاد پزشكان زندان براي او آنتي بيوتيك تجويز نمي‌كردند تا اينكه هفته گذشته به دليل شدت عفونت مجبور شدند براي او آنتي بيوتيك تجويز كنند.
شهرزاد همچنين به دليل آلودگي در زندان دچار كچلي شده است كه ما با دكترهاي ايراني مشورت كرديم كه آنها به ما گفتند بايد موهاي سرش را بتراشد. ما در تماسي كه داشتيم اين مسئله را با او در ميان گذاشتيم ولي او گفت در زندان زنان هم جنس باز موهاي سر خود را مي‌تراشند به همين خاطر نمي‌توانم موهاي سر خود را بتراشم.»


آخرين باري كه با شهرزاد صحبت كرديم به هفته گذشته بر مي‌گردد و قرار است كه با ما تماس بگيرد. ما براي اينكه او بتواند با ما تماس بگيرد مرتب براي او پول مي‌فرستيم كه البته چند وقت است كه امكان ارسال پول براي ما از بين رفته است و شايد اگر نتوانيم راهي براي ارسال پول به شهرزاد پيدا كنيم تنها ارتباط ما با دخترمان كه ارتباط تلفني است از بين برود. ما حتي از ماه اسفند سال گذشته نامه‌اي هم از او دريافت نكرده‌ايم.

دولت آمريكا به بهانه انجام كارهاي مربوط به امور دولتي شهرزاد ميرقلي‌خان را براي سفر به آمريكا دعوت كرد. دولت آمريكا حتي براي شهرزاد بليط سفر به آمريكا را نيز تهيه كرد ولي به محض ورود او به فرودگاه آمريكا به او دستبند زدند و به زندان منتقل كردند.

مير‌قلي‌خان كه در زمان دستگيري يعني 3 سال پيش، تنها 26 سال داشت و با اينكه مادر دو دختر دوقلو است، تاكنون در زندان آمريكا به‌سر مي‌برد. آمريكا با اين ادعا كه همسر سابق شهرزاد، محمود سيف، سعي داشته عينك‌هاي ديد در شب را از اتريش به ايران صادر كند، شهرزاد را در غياب او بازداشت و از سوي دادگاه فدرال فلوريدا محكوم به پنج سال زندان كرد؛ ادعايي كه هيچ گاه ثابت نشد.

منبع: فارس