Gerdab.IR | گرداب

اعتراف اف‌بی‌آی به توانایی سایبری چین

اعتراف اف‌بی‌آی به توانایی سایبری چین
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

رئیس اف‌بی‌آی با اشاره به توانایی بالای سایبری چین درخواست کرده بودجه این نهاد بیشتر شود.

به گزارش گرداب، کریستوفر رای (Christopher Wray)، رئیس اف‌بی‌آی، از قانون‌گذاران خواست برای مبارزه با تهدیدات سایبری در بودجه سال آینده پول بیشتری اختصاص دهند و خاطرنشان کرد که این دفتر به‌ویژه در برابر چین با عدم تعادل فاحش مواجه است.

او در اظهارات آماده شده برای جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص مجلس گفت: «برای اینکه بفهمیم با چه چیزی روبرو هستیم، اگر هر یک از عوامل سایبری اف بي آي  و تحلیلگران اطلاعاتی منحصراً روی تهدید چین تمرکز کنند، هکرهای چینی همچنان حداقل 50 به 1 از پرسنل سایبری اف بي آي  بیشتر خواهند بود.»

برای سال مالی 2024، اف بي آي  می‌خواهد 192 موقعيت جديد را برای مبارزه با تهدیدات سایبری اضافه کند. اين موقعيتها شامل 31 مامور ویژه، 8 تحلیلگر اطلاعاتی، و 153 کارمند حرفه‌ای خواهد بود. طبق خلاصه‌ای از این اداره، این موقعیت‌ها بخشی از افزایش ۶۳.۴ میلیون دلاری برای تقویت توانایی‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات سایبری و افزایش ابزارها و ظرفیت‌های سایبری است.

این دفتر همچنین27.2 میلیون دلار اضافی، شامل چهار موقعیت جدید، "برای کمک به محافظت از شبکه‌های داخلی اف بي آي" می‌خواهد.

حوادث اخیر منتسب به هکرهای چینی زبان شامل عملیات جاسوسی علیه یک سازمان غیرانتفاعی، استخراج داده‌ها از موسسات کره جنوبی و ايجاد مزرعه ترول‌هایی است که باعث ایجاد اطلاعات نادرست است.

راي همچنین در مورد اندازه کلی زمین بازی تیمهای سایبری اف بي آي صحبت کرد. وي گفت:« ما در حال بررسی بیش از 100 نوع باج‌افزار مختلف هستیم که هر کدام دارای تعداد زیادی قربانی هستند، و همچنین تعداد زیادی از تهدیدات جدید که توسط هر دو گروه مجرمان سایبری و هكرهاي دولتي علاوه بر چین، در کشورهایی مانند روسیه، ایران و کره شمالی ایجاد شده‌اند. همچنين با توجه به اين، موضوع تشخیص اینکه تهدید دولت ـ ملت کجا به پایان می‌رسد و تهدید جنایتکارانه سایبری کجا شروع می‌شود، چالش برانگیزتر می‌شود.»

در خلاصه درخواست بودجه، اف بي آي از همکاری خود با شرکای بین‌المللی برای از بین بردن جنسيس ماركت (Genesis Market) در اوایل این ماه و باند باج‌افزار Hive  در ژانویه خبر داد.

راي به طور خلاصه گفت: « در مجموع، ما بیش از 1000 اقدام علیه دشمنان سایبری در سال 2022 انجام دادیم که شامل دستگیری، اتهامات جنایی، محکومیت، برچیدن و اخلال می‌شود و از طریق مشارکت اختصاصی خود با بخش خصوصی، شرکای خارجی، دولت فدرال، بخشهاي ایالتی و نهادهای محلی فعالیت‌های بیشتری را ممکن کردیم.»

منبع: therecord.media