Gerdab.IR | گرداب

کره‌شمالی ۵۰ درصد از درآمد خود را از حملات سایبری به‌دست می‌آورد

کره‌شمالی ۵۰ درصد از درآمد خود را از حملات سایبری به‌دست می‌آورد
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

در این گزارش به نقل از خبرگزاری ژاپنی نیکی، کره شمالی حدود ۵۰ درصد از درآمد‌های خارجی خود را از حملات سایبری به دست می‌آورد.

به گزارش گرداب، برطبق گزارشی بدون‌نام از مقام ارشد آمریکایی، موشک‌های بالستیک کره شمالی با «ارز‌های دیجیتال ساخته می‌شود» که هکر‌های کره شمالی از صرافی‌های خارجی دزدیده‌اند.

در این گزارش آمده است که واشنگتن به دنبال متوقف کردن سرمایه‌گذاری این کشور بر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی است.

دولت کره جنوبی نیز بار‌ها مقامات پیونگ‌یانگ را به سرقت بیش از ۱.۷ میلیارد دلار به شکل ارز دیجیتال در طی حملات سایبری سال ۲۰۲۲ متهم کرده‌اند و معتقدند در نهایت از طریق این حملات کره شمالی صد‌ها میلیون دلار به دست آورده است. سئول معتقد است که حدود ۱۰ هزار هکر تخصصی در پیونگ‌یانگ کار می‌کند که وظیفه‌شان سرقت و انجام حملات باج‌افزاری است.

در گزارش خبرگزاری نیکی به نقل از منابعی در سئول آمده است که هزاران برنامه‌نویس کره شمالی با نام‌های جعلی به کشور‌های آسیایی و آفریقایی می‌روند تا به عنوان توسعه‌دهنده برنامه‌های موبایل استخدام شوند. اما در واقع به عنوان نفوذی‌های کره شمالی مشغول هک و جاسوسی هستند. مقامات غربی بار‌ها کره شمالی را به سرقت گسترده ارز دیجیتال متهم کرده‌اند، اما شواهد و مدارک دقیقی برای ادعا‌های خود منتشر نکرده‌اند.