Gerdab.IR | گرداب

رزمایش سایبری آمریکا در یک کشور خارجی

رزمایش سایبری آمریکا در یک کشور خارجی
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

ارزیابی شبکه‌های اطلاعاتی این کشور، دسته‌بندی آسیب‌پذیری‌ها و مقابله با جاسوسی سایبری از جمله وظایفی بود که نیرو‌های آمریکایی در این رزمایش انجام دادند.

به گزارش گرداب، فرماندهی سایبری ارتش آمریکا عملیات «دفاع از جلو» را برگزار کرد که در آن متخصصان نیروی ویژه مشترک دائمی با عنوان نیروی ماموریت ملی سایبری (CNMF) وظایفی را برای نخستین بار در یکی از کشور‌های آمریکای لاتین به انجام رساند. آمریکای لاتین بخشی از مسئولیت‌های ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده (USSOUTHCOM) است.

وظیفه این گروه شناسایی شواهدی از ضعف‌ها و فعالیت‌های مخرب در شبکه‌های اطلاعاتی در کشور میزبان، دسته‌بندی آسیب‌پذیری‌ها در فضای مجازی، صورت‌بندی توصیه‌هایی بر جلوگیری از خطرات و مقابله با جاسوسی سایبری بود. زمان و مکان این رویداد‌ها افشا نشده است.

به گفته ستاد فرماندهی، این عملیات برای کمک به هوشیاری موقعیت‌مند فرماندهی سایبری درباره ظرفیت‌های بالقوه دشمن در حوزه فضای مجازی صورت گرفته است و همچنین هدف آن جلوگیری از خطرات در این حوزه قبل از آن که به واشنگتن آسیب برساند، بوده است. به علاوه این عملیات با هدف اشتراک اطلاعات و تجربیات و تقویت همکاری‌های آمریکا با متحدان کلیدی خود در حوزه امنیت سایبری انجام شد.

باید دقت کرد که در طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ نیروی ویژه سایبری این کشور شبکه‌های رایانه‌ای بیش از ۵۰ کشور را بررسی کرده است و بیش از ۷۰ عملیات دفاع از جلو در ۲۲ کشور از جمله آلبانی، لیتوانی و اوکراین انجام داده است.

از این‌رو باید در نظر گرفت که ایالات متحده آمریکا در حال عملیاتی کردن یک راهبرد به‌روزشده سایبری است.