Gerdab.IR | گرداب

دسترسی غیرمجاز مرورگر مایکروسافت به تصاویر کاربران

دسترسی غیرمجاز مرورگر مایکروسافت به تصاویر کاربران
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

به‌روزرسانی اخیر مرورگر Edge شرکت مایکروسافت ضربه‌ای دیگر به حریم شخصی کاربران وارد کرده است.

به گزارش گرداب، نشریه ورج چندی پیش متوجه شد که مرورگر مایکروسافت (Edge) بخش‌هایی از تاریخچه فعالیت‌ها به‌خصوص در موارد جستجوشده در بینگ را از دسترس کاربر خارج می‌کند. فاش شدن این اطلاعات و قرار گرفتن آن در اختیار الگو‌های هوش مصنوعی مایکروسافت نقض آشکار حریم شخصی کاربران است.

حال مایکروسافت از ویژگی بهبود تصاویر در مرورگر اج رونمایی کرده است. در این قابلیت، مرورگر اج آدرس اینترنتی تصاویری را که کاربر دانلود کرده است، به مایکروسافت برمی‌گرداند. این ابزار به‌گونه‌ای ساخته‌شده که تصاویر کم کیفیت را دقیق‌تر کند و رنگ‌بندی آن را بهتر سازد.

این تصاویر برای ۳۰ روز در حافظه کش باقی می‌ماند تا اجرای بهتری داشته باشد. این مسئله باعث شکل گرفتن سوالات زیادی شده است و بسیاری آن را نقض حریم شخصی می‌دانند.

افزون بر این این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال است و کاربران اگر نمی‌خواهند تصاویرشان برای مایکروسافت ارسال شود، باید به‌طور دستی آن را غیرفعال کنند.

ارسال تمام تصاویری که کاربر دانلود کرده است به مایکروسافت، تنها مشکل امنیتی این مرورگر نیست. مرورگر مایکروسافت در موارد متعددی آشکارا حریم شخصی کاربرانش را نقض کرده است.