Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات محرمانه کاربران ردیت توسط هکر‌ها

سرقت اطلاعات محرمانه کاربران ردیت توسط هکر‌ها
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

هکر‌ها تهدید کردند که ۸۰ گیگابایت اطلاعات محرمانه را که از شبکه اجتماعی ردیت دزدیده‌اند، افشا می‌کنند.

به گزارش گرداب، هکر‌ها تهدید کردند که در صورتی که شبکه اجتماعی ردیت نخواهد به آن‌ها باج بدهد، به انتشار اطلاعات محرمانه‌ای که از کاربران این شبکه به سرقت برده‌اند، اقدام خواهند کرد. هکر‌ها همچنین درخواست کرده اند که افزایش قیمت اخیر API ردیت برداشته شود و قیمت رابط برنامه‌نویسی این شبکه اجتماعی به همان میزان سابق برگردد.

گروه باج‌افزاری بلک‌کتس (BlackCats) که همچنین با نام ALPHV شهرت دارد، مدعی است که ۸۰ گیگابایت از اطلاعات کم‌حجم‌شده کاربران ردیت را به سرقت برده است. این مسئله در نفوذی اتفاق افتاده که در ماه فوریه به سامانه‌های این شرکت صورت گرفته است.

سخنگوی ردیت جینا آنتونینی حاضر نشده است ادعای هکر‌ها را تایید یا رد کند. مدیراجرایی ردیت کریستوفر اسلوه گفته است هکر‌ها در طی حملات فیشینگ به شدت هدفمند به اطلاعات کارمندان و اسناد داخلی این شرکت دست پیدا کردند.

این مقام ردیت، اما اضافه کرد که «هیچ شواهدی مبنی بر به سرقت رفتن داده‌های شخصی کاربر مانند رمزعبور، نام حساب و ... وجود ندارد».

ردیت حاضر نشده که جزئیات بیشتری از این حمله سایبری فاش کند. بلک‌کتز چند روز پیش مسئولیت حمله سایبری در ماه فوریه به این شرکت را برعهده گرفت و حال ردیت را تهدید کرده است که اطلاعات به سرقت رفته در این نفوذ را منتشر خواهد کرد. هنوز دقیقا معلوم نیست که بلک کتز چه نوع داده‌ای به سرقت برده است و هیچ مدرکی مبنی بر وجود اطلاعات محرمانه از سوی هکر‌ها منتشر نشده است.

گروه باج‌افزاری بلک‌کتس همچنین به حمله‌ای که در ماه مارچ به شرکت وسترن دیجیتال شد، مرتبط شده است. در این حمله ۱۰ ترابایت از داده‌های این شرکت از جمله اطلاعات مشتریان به سرقت رفت.

در همان ماه این گروه شرکت رینگ متعلق به آمازون را تهدید کرد که اگر حاضر پرداخت باج نشود، اطلاعات به‌سرقت رفته از دوربین‌های مداربسته را منتشر می‌کند.

در بیانیه‌ای که بلک‌کتس روز شنبه منتشر کرده و نام آن را «اسناد ردیت» گذاشته است، این گروه باج‌افزاری می‌گوید که دو بار با شرکت ردیت تماس گرفته، اما آن‌ها جوابی نداده‌اند. «ما انتظار نداریم ردیت حاضر باشد پولی برای این داده‌ها پرداخت کند. انتظار ما این است که داده‌ها منتشر خواهند شد».

هکر‌ها از ردیت ۴.۵ میلیون دلار پول درخواست کردند تا داده‌های به‌سرقت رفته را حذف کنند. آن‌ها همچنین از ردیت می‌خواهند افزایش اخیر قیمت رابط برنامه‌نویسی‌اش را لغو کند.

منبع: تک‌کرانچ