Gerdab.IR | گرداب

جریمه ۵ هزار دلاری به خاطر استفاده از هوش مصنوعی در زمینه وکالت

جریمه ۵ هزار دلاری به خاطر استفاده از هوش مصنوعی در زمینه وکالت
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲

یک شرکت حقوقی آمریکایی به خاطر استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی با جریمه سنگین روبرو شده است.

به گزارش گرداب، یک وکیل آمریکایی به نام استیون شوارتز که در شرکت لویدو، لویدو و اوبرمان (Levidow, Levidow & Oberman) فعالیت می‌کند، پس از آشنایی با ابزار هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی تصمیم گرفت از آن برای تحقیقات خود استفاده کند و در متن گزارشی خود که به قاضی ارائه کرد، از اسنادی استفاده کرد که از چت‌جی‌پی‌تی به دست آمده بود.

اما این اقدام او پوشیده نماند و قاضی پرونده متوجه این ماجرا شد. قاضی منطقه‌ای شوارتز و همکار او را به پرداخت جریمه ۵ هزار دلاری محکوم کرد. قاضی پرونده معتقد است وکلا به دلیل اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای که به دادگاه ارائه کرده‌اند، باید جریمه شوند.

شرکت حقوقی لویدو، لویدو و اوبرمان، اما این اقدام را محکوم کردند و حرکت وکلای خود را «اشتباهی با نیت خوب» خواندند. شوارتز از اتفاق رخ داده عذرخواهی کرده است و اعلام کرده فکر میکرد چت‌جی‌پی یک موتور جستجو است.

چت‌جی‌پی‌تی متعلق به شرکت اوپن‌ای‌آی در ماه‌های اخیر در صدر اخبار فناوری بوده است. با این‌حال این ابزار هوش مصنوعی هنوز نتوانسته در تولید حقایق و اسناد قابل اتکا باشد. یکی از نقد‌های وارد شده به این ابزار این است که در بسیاری از موارد این ابزار بدون ارجاع به هیچ سند و مدرک دقیقی، شروع به داستان‌سرایی می‌کند و از آنجا که با ادبیاتی کاملاً واقع‌گرایانه مطالب غیرواقعی مطرح می‌کند، مسئله بسیار پیچیده و بغرنج شده است.

منبع: سایبرنیوز