Gerdab.IR | گرداب

پنتاگون:

مردم و نظاميان آمريكايي رواني شده‌اند!

تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۹

وزارت دفاع آمريكا در گزارش جديد خود اعلام كرد شمار نظاميان آمريكايي مستقر در عراق و افغانستان كه به بيماري‌هاي روحي رواني دچار شده‌‌اند، شش برابر شده است.

به گزارش گرداب به نقل از شبكه "سي‌ان‌ان"، دفتر نظارت پزشكي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) در گزارش پزشكي 31 صفحه‌اي اعلام كرد نيروهاي ارتش آمريكا حاضر در عراق با موج گسترده و رو به رشد بيماري‌های روحي و رواني روبه‌رو شده‌اند.

در اين گزارش آمده است: اين مشكلات رواني در كل در بين مردم آمريكا نيز روزافزون شده است، اما در سطح بسيار بالاتري در بين نيروهاي مسلح به ويژه نظاميان جنگي كه در عمليات‌هاي نظامي عراق و افغانستان شركت داشتند، ديده مي‌شود.

بنا بر گزارش پنتاگون مشكلات و بحران‌هاي روحي ناشي از اين بيماري‌ها در بين سال‌هاي 2003 تا 2008 شش برابر شده است و اكنون اصلي‌ترين و بزرگ‌ترين علت بستري شدن نظاميان آمريكايي در بيمارستان ابتلاي آنها به بيماري‌هاي روحي است.

گزارش مذكور آورده است ارتش آمريكا در معرض بدترين بحران‌ها پس از ابتلاي نيروهايش به بيماري‌هاي روحي قرار گرفته است كه از جمله اين بيماري‌ها، استرس و افسردگي طولاني‌مدت، اعتياد به مواد مخدر و مشروبات الكي است.

بر اساس اين گزارش در دوران طولاني‌مدت جنگ عراق و افغانستان شمار نيروهاي عامل ارتش آمريكا در اين دو كشور كه به خاطر مشكلات روحي - رواني از بين رفته‌ يا خودكشي كرده‌اند، دو برابر شمار تلفات نيروي دريايي و سه برابر شمار تلفات نيروي هوايي اين كشور است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران