Gerdab.IR | گرداب

دولت استرالیا سمت هماهنگ‌کننده امنیت سایبری را ایجاد کرد

دولت استرالیا سمت هماهنگ‌کننده امنیت سایبری را ایجاد کرد
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲

استرالیا سمتی جدید در حوزه امنیت سایبری ایجاد کرده است.

به گزارش گرداب، برای این که دولت استرالیا بتواند با حملات سایبری گسترده که زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار می‌دهد مقابله کند، سمتی جدید با نام هماهنگ‌کننده امنیت سایبری وضع شده است.

درن گولدی (Darren Goldie) مارشال نیروی هوایی استرالیا به عنوان نخستین هماهنگ‌کننده سایبری در این کشور منصوب شده است. وظیفه او پشتیبانی از دفتر ملی وزارت امور داخلی است. این کشور همچنین در حال احداث مرکز امنیت سایبری است که این مرکز مانند هماهنگ‌کننده امنیت سایبری از ۳ ژولای شروع به فعالیت خواهد کرد.

به گفته تحلیل‌گران این تصمیم آخرین زنجیره از تلاش‌های استرالیا برای ایجاد یک ساختار جدید قانونی در حوزه امنیت سایبری است.

وزیر امنیت داخلی استرالیا، کلیر اونیل می‌گوید: «انتصاب گلدی به این سمت بخشی مهم از راهکاری است که برای اجتناب از هکر‌ها وضع خواهد شد».

درن گلدی از ۱۹۹۳ به نیروی هوایی استرالیا پیوسته است. او که دانش‌آموخته آکادمی نیروی دفاعی استرالیا است، خلبان هواپیمای سی-۱۳۰ در عملیات‌هایی در تیمور شرقی، عراق و افغانستان بوده است. او بیش از ۵ هزار ساعت پرواز داشته است. در سال ۲۰۱۰ گلدی به عنوان فرمانده گردان ۳۷ سیدنی و بال ۹۷ آدلاید فعالیت می‌کرد. در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ او مشاور سیاست‌گذاری خارجی دولت، نخست‌وزیر و هیئت‌وزیران بود. به‌خاطر خدماتش او جوایز و نشان‌های زیادی دریافت کرده است.

نخست‌وزیر استرالیا در پاسخ به دلیل انتصاب یک فرمانده نیروی هوایی به سمت هماهنگ‌کننده امنیت سایبری تاکید کرد که گلدی در تمام فعالیت‌هایش سابقه‌ای درخشان به عنوان یک رهبر برجسته داشته است.

حال باید شاهد نتایج فعالیت‌های هماهنگ‌کننده امنیت سایبری استرالیا باشیم.