Gerdab.IR | گرداب

حملات آمريكا علت افزايش تولد كودكان معلول در فلوجه است

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۹

انتشار يافته‌هاي اين پژوهش اين گمانه زني‌ها كه تولد كودكان ناقص الخلقه در شهر فلوجه به دليل استفاده نيروهاي آمريكايي از مهمات حاوي اورانيوم ضعيف شده بوده را بار ديگر دامن خواهد زد.

 بر اساس يك پژوهش علمي انجام شده از سوی دانشمندان بين المللي، حملات آمريكا به شهر فلوجه عراق در سال 2004 باعث افزايش بيماري سرطان و همچنين تولد كودكان معلول در آن شهر شده است.
   
به گزارش گرداب، روزنامه گاردين لندن روز جمعه در گزارشي نوشت: نتايج اين تحقيقات قرار است هفته آينده در نشريه علمي و بين المللي "تحقيقات زيست محيطي و سلامت عمومي" منتشر شود.

روزنامه انگليسي افزود: اين پژوهش گزارش‌هاي پيشين منتشر شده از سوی رسانه‌ها را كه نشان مي‌داد بيماري سرطان و نارسايي‌ها و نواقص عصبي، قلبي و استخواني نوزادان و كودكان فلوجه به شدت افزايش يافته است، تاييد مي‌كند.

تهيه كنندگان اين گزارش تحقيقي دريافته‌اند كه نقص عضو در نوزادان فلوجه 11 برابر بيشتر از حد طبيعي است و در نيمه نخست امسال به سطح بي سابقه‌‌اي رسيده است. هيچ شهر ديگري در عراق حتي آماري نزديك به اين ميزان را در تولد كودكان ناقص الخلقه ندارد.

گاردين افزود: انتشار يافته‌هاي اين پژوهش اين گمانه زني‌ها كه تولد كودكان ناقص الخلقه در شهر فلوجه به دليل استفاده نيروهاي آمريكايي از مهمات حاوي اورانيوم ضعيف شده بوده را بار ديگر دامن خواهد زد.

به نوشته گاردين، تولد كودكان ناقص الخلقه طي دو سال گذشته به ميزان نگران كننده‌اي در شهر فلوجه عراق افزايش يافته است. در ماه مه (ارديبهشت و خرداد) امسال 15 درصد از 547 نوزادي كه در بيمارستان عمومي شهر فلوجه به دنيا آمدند از معلوليت و نقص عضو شديد و سرطان رنج مي‌بردند.

این روزنامه انگليسي نوشت: پژوهش اخير به اين نتيجه رسيده است كه شهر فلوجه از طریق يك آلاينده قوي زيست محيطي آلوده شده است. پژوهشگران بر مهمات حاوي اورانيوم ضعيف شده كه از سوی ارتش آمريكا در دو حمله بزرگ به فلوجه در سال 2004 ميلادي مورد استفاده قرار گرفت به عنوان علت احتمالي اين آلودگي تمركز كرده‌اند.

منبع: ایرنا