Gerdab.IR | گرداب

هفته نامه فرانسوی:

همکاری موساد،‌ سيا و ام‌آي6 برای ترور دانشمندان هسته‌‌اي ايران

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۹

هفته نامه "لاکانارد انشاین" فرانسه گزارش داد، موساد با کمک سیا و ام‌آی‌6 فعاليت گسترده‌اي را براي تخريب فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به كار بسته‌اند.

منابع فرانسوی فاش کردند که موساد با همکاری سیا و سازمان جاسوسی انگلیس، عاملان ترور دانشمندان ایرانی در تهران بوده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از هفته نامه "لاکانارد انشاین" فرانسه، موساد با کمک سیا و ام‌آی‌6 ترورهای تهران را انجام داده‌اند.

منابع اطلاعاتی در مصاحبه با این هفته نامه فرانسوی گفتند، این ترورها بخشی از نقشه اسرائیل با هدف خراب‌کاری در برنامه اتمی ایران بود.

تروریست‌های ناشناس در تاریخ 29 نوامبر خودروهای مجید شهریاری و فریدون عباسی، دو تن از استادان دانشگاه شهید بهشتی تهران را با بمب منفجر کردند.

این گزارش می‌افزاید: عمليات ترور 5 تن از دانشمندان هسته‌اي ايران نيز به دست اين سازمان‌هاي جاسوسي انجام شده است و همكاري اين سازمان‌ها در مانع‌تراشي عليه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي و دانش هسته‌اي در كشورمان همچنان ادامه دارد.

این هفته نامه فرانسوی همچنین ادعا کرد که آژانس اطلاعاتی مرکزی امریکا (سیا) و ام‌آی‌6 انگلیس به اسرائیل در ایجاد کرم رایانه‌ای استاکس نت به منظور ایجاد اختلال در تاسیسات اتمی ایران کمک کرده‌اند. ویروسی که به موقع شناسایی ش و در انجام ماموریتش ناکام ماند.

روزنامه فیگارو فرانسه در ماه اکتبر نیز در گزارشی اعلام کرد، موساد مسئول ناپدید شدن یا مرگ دانشمندان ایرانی و اختلال در سیستم‌های رایانه‌ای ایران بوده است.