Gerdab.IR | گرداب

گام بلند هند برای ورود به صنعت تراشه‌های الکترونیک

گام بلند هند برای ورود به صنعت تراشه‌های الکترونیک
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲

تولید نخستین تراشه‌های نیمه‌هادی در طی ۱۸ ماه آینده هدف اصلی حوزه فناوری این کشور است.

به گزارش گرداب، مقامات کشور هندوستان اعلام کردند که این کشور از ماه آینده کارخانه مونتاژ تراشه‌های نیمه‌هادی را به راه می‌اندازد و نخستین میکروچیپ‌های داخلی این کشور تا پایان سال ۲۰۲۴ ساخته خواهد شد. دولت هند ۱۰ میلیارد دلاری برای ساخت تراشه سرمایه‌گذاری کرده است.

آشوینی وایشناو (Ashwini Vaishnaw) وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند می‌گوید که شرکت آمریکایی میکرون تکنولوژی (Micron Technology) که در زمینه ساخت تراشه فعالیت می‌کند، در حال ساخت یک کارخانه نصب و آزمایش تراشه در گجارات است.

وزیر فناوری ارتباطات هند از دستور دولت نارندرا مودی برای برنامه‌ریزی جامع در زمینه فراهم کردن سایر شرکای زنجیره تامین، از جمله فراهم‌کنندگان مواد شیمیایی و ابزار‌های مهندسی و ساخت کارخانه‌های تولید ویفر سیلیکون خبر داد. او می‌گوید:

«ما سریع‌ترین کشوری خواهیم بود که به این صنعت پا می‌گذاریم. این تنها یک شرکت جدید نیست، این یک صنعت جدید برای کشور است».

او اضافه کرد: «هجده ماه زمانی است که برای تولید نخستین محصول از این کارخانه زمان‌گذاری کرده‌ایم. این به معنای ۲۴ دسامبر است».

این زمان‌بندی به درخواست دولت هند انجام شده که تلاش می‌کند ظرفیت تولید هندوستان در زمینه تلفن‌های هوشمند، باتری‌ها و دستگاه‌های الکتریکی را افزایش دهد. شرکت‌های تولیدکننده فناوری این کشور پشت سر شرکت‌های غول‌پیکر آسیای شرقی و به‌خصوص چین و کره‌جنوبی قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا حاضر شده است که در زمینه تولید تراشه با هند همکاری کند. این همکاری‌ها بخشی از سند گسترش همکاری‌هایی است که به تازگی در سفر مودی به واشنگتن امضا شد. علاوه بر معامله با شرکت میکرون آمریکایی، شرکت آمریکایی اپلاید متر (Applied Matterial) اعلام کرده قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار در زمینه ساخت مرکز مهندسی در هند سرمایه‌گذاری کند.

منبع: فایننشال‌تایمز