Gerdab.IR | گرداب

کلاهبرداری از مردم در فضای مجازی از طریق فروش گوشی هوشمند

کلاهبرداری از مردم در فضای مجازی از طریق فروش گوشی هوشمند
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری فردی که در فضای مجازی به بهانه خرید و فروش انواع گوشی هوشمند از افراد کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ دانش پور گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت اقدام به خرید گوشی موبایل ایفون ۱۳ به مبلغ ۶۸۰۰۰۰۰۰۰ ریال از یک پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی کرده است که بعد از اعتماد سازی و پس از ثبت سفارش گرداننده پیج و ادمین کانال تلگرام از ارسال کالا خودداری و دیگر جوابگوی پیام‌های شاکیه نمی‌باشد.

این مقام سایبری افزود: به منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

سرهنگ دانشپور ادامه داد: با تحقیقات فنی صورت گرفته محرز گردید گرداننده پیج اینستاگرام و ادمین کانال تلگرامی با شیوه و شگرد خاص اقدام به دریافت سفارش از طریق پیج اینستاگرام خرید و فروش انواع گوشی اپل آکبند و کارکرده می‌کرد و جهت ردگم کنی و کلاهبرداری مجدد مبالغ را به حساب‌های دیگر انتقال داده است که با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان خاطر‌نشان کرد: کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که هر‌گونه تبلیغی در فضای مجازی مورد تایید نیست، چرا که در بسیاری از موارد مجرمین سایبری با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام‌و‌نشان شرکت‌های معروف و ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه اعتماد مشتریان را جلب کرده و از آنان کلاهبرداری می‌نمایند.

این مقام مسئول توصیه کرد: کاربران در هنگام خرید اینترنتی حتما از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید نمایند و به این نکته توجه کنند که قیمت کالای تبلیغ شده در فضای مجازی نبایستی با قیمت واقعی آن در بازار اختلاف زیادی داشته باشد، لذا کاربران فضای مجازی چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده نمودند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر بود فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی گذاشته و از خرید کالا خودداری نمایند.

وی گفت: شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

منبع: سیتنا