Gerdab.IR | گرداب

شهروندان معترض شب سال نو را در بازداشت به سر بردند

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۹

شب سال نو میلادی در فرانسه ظرف دو سال گذشته نیز با ناآرامی‌هایی همراه بوده است به گونه‌ای که در شب سال نو میلادی در سال‌های 2010 و 2009 به ترتیب 405 و 288 نفر بازداشت شدند.

بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه در جریان اغتشاشات و آشوب‌های معترضان به سیاست‌های دولت "نیکلا سارکوزی" در شب سال نو میلادی در فرانسه، 501 نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش گرداب، شب سال نو میلادی در فرانسه با اغتشاش و آشوب‌های بسیاری از جانب معترضان به سیاست‌های دولت "نیکلا سارکوزی" همراه بود و شمار بسیاری از مخالفان سیاست‌های سیاسی و اقتصادی دولت با استفاده از این فرصت به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را ابراز داشتند.

روزنامه فرانسوی "لوپروگره" در خبری به نقل از "بریس هورتوفو" وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های شب سال نو میلادی در فرانسه 501 نفر بازداشت شده‌اند.

این در حالیست که شب سال نو میلادی در فرانسه ظرف دو سال گذشته نیز با ناآرامی‌هایی همراه بوده است به گونه‌ای که در شب سال نو میلادی در سال‌های 2010 و 2009 به ترتیب 405 و 288 نفر بازداشت شدند.

شهروندان فرانسوی سیاست‌های سارکوزی در مقابله با بی‌عدالتی، بیکاری و ناامنی در جامعه ظرف سه سال اخیر را "بسیار بد" می‌دانند و کارنامه وی را سیاه ارزیابی می‌کنند و معتقدند که وی به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده و در دوران ریاست جمهوری وی مشکلات اقتصادی و قدرت خرید مردم افزایش یافته است.

منبع: فارس