Gerdab.IR | گرداب

توضیحات زارع‌پور درباره گزارش اختلالات اینترنت در ایران

توضیحات زارع‌پور درباره گزارش اختلالات اینترنت در ایران
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران مبنی بر اینکه ایران دومین کشور پراختلال اینترنت در جهان است اشکال دارد؛ در جلسه‌ای که با دوستان داشتیم خود آن‌ها نیز به این امر اذعان داشتند.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور در حاشیه هیات دولت امروز چهارشنبه چهارم مردادماه، گفت: گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران مبنی بر اینکه ایران دومین کشور پراختلال اینترنت در جهان است اشکال دارد؛ در جلسه‌ای که با دوستان داشتیم خود آن‌ها نیز به این امر اذعان داشتند.

وی، افزود: یکی از معیار‌های این گزارش این است که ۳۰ درصد از ۱۰۰ سایت پربیننده جهان در ایران فیلتر است؛ نگاه کنید چه سایت‌هایی است، بیشتر این سایت‌ها غیر اخلاقی هستند که در بسیاری از کشور‌ها با محدودیت روبرو هستند.

وی همچنین درباره مسأله‌ی پیش‌آمده برای پیام‌رسان بله گفت: بعد از اینکه عکس مربوط به پیام رسان بله منتشر شد، به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم موضوع را بررسی کنند و طی جلساتی، بیانیه‌ای منتشر شد، هم پیام رسان بله و هم تمام پیام رسان‌های داخلی در امنیت کامل هستند و حفظ حریم خصوصی کاربران خط قرمز ما در پیامرسان‌های داخلی است.

وی ادامه داد: هویت ارسال‌کننده پیام در دسترس ماشین و انسان نخواهد بود و این بررسی‌ها صرفا به محتوا محدود خواهد شد.

زارع پور گفت: حفظ امنیت کاربران و حریم خصوصی کاربران خط قرمز ماست و احدی حق ندارد به اطلاعات مردم دسترسی داشته باشد و این کار در تمام پلتفرم‌ها برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها و مقابله با محتوا‌های غیر مجاز وجود دارد.

منبع: سیتنا