Gerdab.IR | گرداب

هکر‌ها سوابق ژنتیک بیماران آمریکایی را به مزایده می‌گذارند

هکر‌ها سوابق ژنتیک بیماران آمریکایی را به مزایده می‌گذارند
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

مرکز پزشکی مک‌آلستر در اکلاهما هدف حمله باج‌افزاری قرار گرفته است و بیش از ۱۲۶ گیگابایت اطلاعات این مجموعه که شامل سوابق دی‌ان‌ای بیماران است، به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش گرداب، گروه باج‌افزاری با نام کاراکورت (Karakurt) نخستین برنامه خود برای انتشار نمونه‌ها و سپس کل اطلاعات به سرقت رفته از این بیمارستان را منتشر کرد. این گروه هکری می‌خواهد ۱۱۷ گیگابایت اطلاعات حساس بیمارستان را در در روز دوشنبه اول آگوست منتشر کند. هکر‌ها در سایت دارک وب خود بیانیه‌ای با عنوان «پیشا انتشار» منتشر کردند که در آن گفتند از آنجا که حاضر به مذاکره نشده‌اند به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد».

گروه باج‌افزاری کاراکورت مدعی است که بخشی از این داده‌ها شامل حداقل ۴۰ گیگابایت سوابق دی‌ان‌ای بیماران است.

محتوای به‌سرقت‌رفته ژنتیک می‌تواند برای مقاصد شوم متعددی به‌کار رود، از جمله باج‌گیری و اخاذی و یا کلاهبرداری از طریق نتایج جعلی ژنتیکی و متهم کردن افراد به این که پدر فرزندی هستند. انتشار بیماری‌های فرد یا وضعیت پزشکی او که به محیط کاری او لطمه می‌زند، از جمله موارد استفاده دیگر هکر‌ها از این سوابق می‌تواند باشد.

هکر‌های کاراکورت در بیانیه خود نوشتند: «یکی دیگر از مراکز پزشکی که به داده‌های بیماران خود اهمیت نمی‌دهد. ۱۲۶ گیگابایت از داده‌های این مجموعه از جمله اطلاعات پزشکی، اسناد شخصی، مالی و حسابداری و همچنین اسناد منابع انسانی لو رفته است. تنها ۴۰ گیگابایت از نتایج تست‌های دی‌ان‌ای. آماده باشید!».

مرکز پزشکی مک‌آلستر که در شهر مک‌آلستر در جنوب اکلاهما قرار گرفته است، بیمارستان ناحیه‌ای است که به‌شکل شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و در ۲۱ حوزه پزشکی، مجموعا درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری دارد. تا این لحظه مقامات این بیمارستان هیچ بیانیه‌ای درباره این نفوذ صادر نکرده‌اند.

گروه کاراکورت همچنین تهدید کرده است که در روز ۱ آگوست، حجم اندکی از داده‌های حساس به‌سرقت رفته از یک مرکز پزشکی دیگر، مجموعه درمانی آرکانزاس را منتشر می‌کند.