Gerdab.IR | گرداب

رواج بدافزار در بین بازیکنان کال آف دیوتی

رواج بدافزار در بین بازیکنان کال آف دیوتی
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

هکر‌ها بازیکنان کال آو دیوتی (Call of Duty) را با یک بدافزار خود منتشرکننده آلوده می‌کنند.

به گزارش گرداب، هکر‌ها در حال آلوده کردن بازیکنان بازی قدیمی کال آو دیوتی با کرم اینترنتی هستند که به‌طور خودکار در فضا‌های لابی آنلاین پخش می‌شود.

در روز ۲۶ ژوئن، کاربری در انجمن استیم به سایبر بازیکنان کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۲ هشدار داد که هکر‌ها در حال حمله از طریق لابی‌های هک‌شده هستند و پیشنهاد کرد آنتی‌ویروس خود را به کار بگیرند. بدافزار اشاره شده در این پست از جمله مجموعه بدافزار‌های آنلاین ویروس توتال است.

بازیکن دیگری نیز مدعی شد این بدافزار را آنالیز کرده و در همان انجمن نوشت که بدافزار به نظر یک کرم اینترنتی است؛ بر پایه مجموعه‌ای زنجیره‌های متنی درون بدافزار این تحلیل صورت گرفته است. یک نفر از صنعت‌بازیسازی که هویت خود را فاش نکرده (زیرا اجازه صحبت با خبرنگاران را ندارند) به نشریه تک‌کرانچ گفته است که بدافزار موجود در این زنجیره‌ها یک کرم را نشان می‌دهد.

سخنگوی شرکت اکتیویوژن (سازنده بازی) نیل وود در این رابطه در توییتی اعلام کرد که به‌روزرسانی جدید کال آو دیوتی به زودی صورت می‌گیرد؛ مسئله‌ای که به شکلی مبهم وجود بدافزار را تایید می‌کند. در این توییت آمده است: «بخش چندبازیکنی در بازی کال‌آودیوتی: مدرن وارفر ۲ (۲۰۰۹) بر روی استیم، آفلاین شد و ما در حال بررسی گزارش‌های این مسئله هستیم».

هنوز مشخص نیست چرا هکر‌ها در حال انتشار این بدافزار هستند. این بدافزار که یک کرم اینترنتی است از طریق لابی‌های آنلاین به‌شکل خودکار پخش می‌شود و بازیکن آلوده‌شده آن را به بازیکن دیگر منتقل می‌سازد. این بدین‌معناست که هکر‌ها باید یک باگ یا نقص ساختاری در بازی شناسایی کرده باشند و از آن سوءاستفاده می‌کنند تا بتوانند کد مخربی اجرا کنند که بر روی رایانه سایر بازیکن‌ها اجرا می‌شود.

بازی فوق‌الذکر، کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۲ در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت اکتیوژن منتشر شد، اما هنوز گروهی از بازیکنان فعال دارد. برطبق وب‌سایت رسمی این شرکت، تعداد بازیکن‌هایی که هنوز به اجرای نسخه آنلاین این بازی می‌پردازند ۶۰۰ نفر بوده است.