Gerdab.IR | گرداب

افزایش حملات سایبری به تلفن‌های همراه

افزایش حملات سایبری به تلفن‌های همراه
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

تعداد بدافزار‌هایی که دستگاه تلفن کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد، بسیار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گرداب، هکر‌هایی که از طریق دستگاه‌های موبایل کاربران را هدف قرار می‌دهند، در حال افزایش هستند. حمله به آسیب‌پذیری‌های موجود در اپلیکیشن‌ها و افزایش تعداد حملات فیشینگ پیامکی از جمله موارد خطرناک است.

به گزارش موسسه امنیت موبایل زیمپریوم (Zimperium) که در گزارش سالانه خود با عنوان خطرات جهانی موبایل (۲۰۲۳) مشخص شده است که تعداد بدافزار‌ها در سال ۲۰۲۲، ۵۱ درصد رشد داشته است و اکنون حدود ۷ هزار بدافزار یکتا به‌طور ماهانه کشف می‌شود. حدود یک چهارم برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در مراکز عمومی قرار گرفته‌اند، آلوده شده‌اند (۲۳% از برنامه‌های اندروید و ۲۴% از برنامه‌های آی‌او‌اس).

به‌طور مجموع آمار دستگاه‌های در معرض خطر قرار گرفته حدودا ۳ برابر شده است و این نشان می‌دهد تاکتیک‌های مورد استفاده هکر‌ها جواب می‌دهد. به‌طور میانگین در هر دستگاه چهار لینک مخرب فیشینگ کلیک می‌شود.

روند افزایش بدافزار‌ها در تلفن همراه به خاطر افزایش استفاده کارمندان، افراد وشرکت‌ها از تلفن همراه برای انجام کار‌های خود است و اکثر کارمندان شرکت‌ها (۵۸% بیشتر از سال ۲۰۲۱) از تلفن همراه برای انجام کار خود استفاده می‌کنند.