Gerdab.IR | گرداب

آمریکا چین را به حملات سایبری ویرانگر متهم کرد

آمریکا چین را به حملات سایبری ویرانگر متهم کرد
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند دولت چین در حال انجام یک حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های این کشور است.

به گزارش گرداب، مقامات اطلاعاتی آمریکا چین را متهم کردند که در حال آماده‌سازی برای حملات سایبری ویرانگر به زیرساخت‌های نظامی و شهری آمریکا است. آمریکا مدعی است برای انجام این کار مراکزی در چین در حال توسعه بدافزار و انجام کمپین‌های تعبیه‌سازی عمیق بدافزار در تاسیسات انرژی، آب و ارتباطات هستند که توسط مراکز نظامی آمریکا در سراسر دنیا به کار گرفته شود.

به گفته سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی آمریکا، این اقدامات صورت‌گرفته توسط چین باعث خواهد شد که به‌کارگیری نیرو‌ها و هدایت عملیات نظامی کند شود. آمریکا نگران است چین از این ابزار‌ها برای تحت فشار قرار دادن تایوان استفاده کند.

مقامات آمریکایی این ابزار‌های هکری چین را «بمب ساعتی» خوانده‌اند که توسط پکن کار گذاشته شده است و می‌تواند پیامد‌هایی بسیار زیاد داشته باشد.

نخستین بار در ماه مه میلادی بود که شرکت مایکروسافت یک کد کامپیوتری عجیب در سامانه‌های ارتباطی کشور گوام پیدا کرد؛ جایی که مقر پایگاه هوایی آمریکاست. اما ادعا شد که که کمپین سایبری منتسب به چین از پیش از آن آغاز شده بود و سرویس‌های آمریکایی از این که چه اتفاقاتی می‌افتد، با خبر هستند و یک تحقیقات مخفی آغاز کرده‌اند که تلاش می‌کند ابعاد و اهمیت رویداد‌های سایبری را ارزیابی کنند.

آمریکا که در سال‌های اخیر درگیر دو حمله سایبری بسیار بزرگ به سولارویندز و خط لوله کلونیال بوده است، نگران تکرار رویداد‌هایی از این دست است. در ماه‌های اخیر شورای امنیت ملی این کشور جلساتی با کاخ سفید گذاشته است که در آن راهبرد‌های دفاعی و پاسخ‌های احتمالی به حملات سایبری بررسی شده است.

از سوی دیگر، اما چین در بیانیه‌ای هرنوع همکاری و مشارکت در رویداد‌های ذکر شده را انکار کرده است.