رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعملهایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکههای اجتماعی صادر کرد.
به گزارش گرداب به نقل از رویترز، این درحالی است که دولت کشور سعی دارد محیط تجاری خود را رونق بخشد.
اداره امنیت سایبری چین (CAC) اعلام کرد پلتفرمهای آنلاین باید روی مقابله با اطلاعات اشتباه و گمراه کننده درباره کسب و کارها در فضای آنلاین تمرکز کنند. همچنین باید با اظهار نظر (کامنت)های اهانت آمیزی که کارآفرینان و اطلاعات خصوصی افراد در اینترنت را هدف گرفته اند، مقابله شود.
چین در سالهای اخیر سعی کرده کنترل خود بر فضای سایبری و شبکههای اجتماعی بیشتر و با اخبار جعلی مقابله کند. در همین راستا در حوزهها مختلف قوانین و دستورالعملهای جدیدی وضع کرده است.
قبل از صدور این دستور العمل و طی روزهای گذشته وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم میشوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. اپلیکیشنهای بدون جزئیات کافی پس از یک مهلت مشخص که مارس سال آینده پایان مییابد، مجازات میشوند.
پیش از آن نیز رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس دستورالعملی برای سختتر کردن محدودیتهای مربوط به استفاده از اپ، پایانههای هوشمند و فروشگاههای اپلیکیشن برای کاربران زیر سن قانونی آماده کرده بود. به گفته رگولاتور عموم مردم تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی فرصت دارند بازخوردشان از دستورالعمل مذکور را ثبت کنند.
این در حالی است که قبلاً و در سال ۱۴۰۰ شمسی اداره فضای مجازی چین با احضار نمایندگان ۴ شرکت فناوری به آنها دستور داد محتوای مستهجن مربوط به کودکان را حذف کنند. همچنین اعلام کرد این شرکتها به دلیل گسترش چنین محتوایی جریمه خواهند شد.