Gerdab.IR | گرداب

دسترسی هکر‌ها به داده‌های ۷۶۰ هزار کاربر دیسکورد

دسترسی هکر‌ها به داده‌های ۷۶۰ هزار کاربر دیسکورد
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

دیسکورد تایید کرد که داده‌های هزاران کاربر افشا شده و در اختیار هکر‌ها قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، در روز ۱۴ ماه آگوست پایگاه داده‌ای از کاربران ثبت‌شده در بستر دیسکورد بر ریک انجمن هکری برای فروش قرار گرفت و در کنار آن دسترسی به سرویس Discord.io نیز به فروش می‌رسید. این سایت یک رابط کاربری برای سرور‌های مختلف در سامانه دیسکورد است.

سرویس Discord.io هک شدن زیرساخت اطلاعات فناوری خود را تایید کرده است که در نتیجه آن داده‌های ۷۶۰ هزار کاربر لو رفته است. این سایت همچنین در زمان وقوع حمله سرویس‌های خود را متوقف کرد تا حادثه را بررسی کند.

بر روی این سایت یک پیام نوشته شد: «داده‌های Discord.io افشا شد. ما به‌شکل موقت تمام فعالیت‌ها را متوقف می‌کنیم». این سرویس همچنین تمام اشتراک‌های پولی را لغو کرده است.
یک هکر با نام مستعار آکیرا (Akhirah) به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کرده است. نام کاربری، آدرس ایمیل، محل سکونت، رمزعبور هش شده و آی دی دیسکورد اطلاعات به سرقت رفته است.

دسترسی هکر‌ها به داده‌های ۷۶۰ هزار کاربر دیسکورد
این هکر هشدار داده است که در صورتی که این سرویس درخواست‌هایش را انجام ندهد، پایگاه داده کاربران دیسکورد را به اشخاص ثالث می‌فروشد.

این حادثه همچنین توسط سرویس DLBI گزارش شده است. این سرویس از متخصصانی تشکیل شده که وظیفه نظارت بر دارک وب را برعهده دارند. این کارشناسان در این رابطه گفته‌اند:
«بر اساس نمونه آزمایشی، اطلاعات لاگین (آدرس‌های ایمیل) معتبر هستند و از طریق بازیابی پسورد بر سایت دیسکورد به دست آمده است».

منبع: SecurityLab