Gerdab.IR | گرداب

حمله هکری به وب‌سایت انرژی اتمی ژاپن

حمله هکری به وب‌سایت انرژی اتمی ژاپن
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

گروه هکری انانیموس سازمان‌های اتمی ژاپن را هدف قرار داد.

به گزارش گرداب، گروه هکری انانیموس حمله‌ای سایبری علیه دولت ژاپن آغاز کرده است. هدف از این حمله سایبری انتقاد به دولت ژاپن است که تصمیم گرفته آب رادیواکتیو از نیروگاه اتمی فوکوشیما را رهاسازی کند.

گروه انانیموس بلافاصله پس از آن که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش آخر خود اعلام کرد که این رهاسازی برنامه‌ریزی‌شده مطابق با استاندارد‌های جهانی ایمنی قرار دارد، فعالیت‌های تهاجمی خود را آغاز کرد. واحد امنیتی شرکت مخابراتی NTT ژاپن در این زمینه معتقد است که باید دقت بیشتری به خرج داده شود، زیرا با رهاسازی‌های بیشتر احتمال حملات سایبری افزایش می‌یابد.

سازمان‌هایی که هدف حملات هکری قرار گرفتند، آژانس انرژی اتمی ژاپن، شرکت نیروی اتمی ژاپن و جامعه انرژی اتمی در ژاپن هستند.
هکر‌های انانیموس حملات ممانعت از سرویس یا دی‌داس اجرا کرده‌اند که در طی آن شبکه با حجم زیادی از داده‌ها که از سوی منابع مختلف به آن وارد می‌شود، به‌طور کوتاه از کار می‌افتد. حمله سایبری توسط گروهی در ایتالیا صورت گرفته است. فعالیت‌های گروهی دیگر در ویتنام نیز تایید شده است.

آژانس انرژی اتمی ژاپن اعلام کرده که وب‌سایتش شاهد بازدیدی ۱۰۰ برابر بیش از معمول بوده است، اما کاربران توانسته‌اند به مرورگری عادی بپردازند، زیرا اقدامات امنیتی انجام شده است.