Gerdab.IR | گرداب

گوگل از قانون سرویس‌های دیجیتال اروپا پیروی می‌کند

گوگل از قانون سرویس‌های دیجیتال اروپا پیروی می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

قانون سرویس‌های دیجیتال اتحادیه اروپا از روز جمعه اجرایی شد و در همین راستا گوگل دسترسی بیشتری درباره عملکرد سرویس هایش و همچنین تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم می‌کند.

به گزارش گرداب، گوگل برای پیروی از قانون سرویس‌های دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، اطلاعات بیشتری درباره تبلیغات هدفمند برای محققان فراهم می‌کند و همچنین دسترسی بیشتری به داده‌های مربوط به شیوه عملکرد محصولاتش را ارائه خواهد کرد.

DSA مجموعه قوانین جدید و سختگیرانه‌تری برای متاپلتفرمز، مایکروسافت، توئیتر، بوکینگ، پینترست، اسنپ چت، ویکی پدیا، زالاندوو علی اکسپرس (پلتفرم‌های فروش آنلاین) است، زیرا آن‌ها کاربران بیشتری دارند.

قوانین مذکور از روز جمعه اجرایی شد و شرکت‌ها براساس آن ملزم هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان انجام دهند، درباره فرایند الگوریتم‌های خود، بات‌ها و تبلیغات هدفمند شفاف‌تر باشند و همچنین محتوای غیرقانونی، غیرایمن یا جعلی که در پلتفرم هایشان فروخته می‌شود را حذف کنند.

لورا ریچاردسون معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: ما مرکز شفافیت تبلیغات را گسترش خواهیم داد که یک مخزن جهانی قابل جستجو از تبلیغ‌کنندگان در تمام پلتفرم‌هایمان است. این اقدام برای پیروی از مقررات DSA و ارائه اطلاعات اضافی در مورد هدف‌یابی برای تبلیغات ارائه‌شده در اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

او در ادامه افزود: ما دسترسی به داده‌ها را برای محققان گسترش می‌دهیم تا به درک بهتری از عملکرد موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل مپس، گوگل پلی و شاپینگ دست یابند و همچنین بتوانند تحقیقات مرتبط با درک ریسک‌های سیستماتیک محتوا در اتحادیه اروپا را انجام دهند.

این شرکت فناوری آمریکایی شفافیت بیشتری درباره تصمیمات بازبینی محتوای فراهم می‌کند و راه‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا با شرکت ارتباط برقرار کنند و فرایند‌های گزارش دهی و درخواست تجدید نظر را ارتقا می‌دهد تا به این ترتیب انواع مختلفی از اطلاعات و متون درباره تصمیم‌هایش را فراهم کند.

گوگل همچنین یک مرکز شفافیت جدید برای دسترسی به اطلاعات درباره سیاست‌هایش فراهم می‌کند.