Gerdab.IR | گرداب

مراکز فرهنگی زودتر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مراکز فرهنگی زودتر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نخستین مراکزی خواهند بود که به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

به گزارش گرداب، عیسی زارع‌پور روز دوشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه علامه حلی زنجان اظهار کرد: باعث افتخار است که کتابخانه از روال سنتی خارج شده و امروز به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه‌های کودک و فعالیت کودکان در آن موجب سوق دادن افراد به کار گروهی می‌شود.

زارع‌پور اضافه کرد: امیدواریم در این مراکز خلا فرهنگی حل شود، چون معتقدیم بحث پرورش در وزارت آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه تجمیع خدمات در کتابخانه‌های عمومی به صورت خانوادگی از مزیت‌های کتابخانه‌های امروزی است، اضافه کرد: البته باید با اجرای برنامه‌های مختلف نسبت به امیدآفرینی و تقویت ایمان در بین آینده‌سازان جامعه اقدام شود.

وی ادامه داد: در قالب یک اتاق یا یک برنامه جامع می‌توان دستاورد‌های کشور را برای اعضای خردسال تبیین کرد تا از موفقیت‌های کشور مطلع شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ایران در حوزه تجهیزات پزشکی، ماهواره و سایر علوم در جهان سرآمد است، گفت: این پیشرفت‌ها باید در قالب قصه‌گویی به کودکان بیان شود.

کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام‌آباد در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع واقع شده است و ۷۷۵ متر مربع زیربنا دارد.

این کتابخانه در سه طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های متنوعی از جمله کلاس آموزشی، ۲ اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه است.

منبع: ایرنا