Gerdab.IR | گرداب

آی‌بی‌ام هک شد

آی‌بی‌ام هک شد
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

مشکل امنیتی آی‌بی‌ام باعث نقض داده‌های شرکت دارویی شد.

به گزارش گرداب، شرکت دارویی Janssen Pharmaceutica زیرمجموعه شرکت جانسون و جانسون به مشتریان خود اطلاع داده است که یکی از سرویس‌های دیجیتال آن‌ها در نقض داده در آی بی ام در معرض خطر قرار گرفته است.

شرکت آی بی ام ارائه‌دهنده خدمات فناوری شرکت جانسن است. برنامه‌ای که در معرض خطر قرار گرفته CarePath نام دارد و پایگاه داده‌ای در آن در فضای ابری آی بی ام نگهداری می‌شود. هکر‌ها توانسته‌اند به داده‌های کاربر در این سرویس دسترسی پیدا کنند. موارد هک شده عبارت‌اند از: نام و نام خانوادگی؛ اطلاعات تماس؛ تاریخ تولد؛ اطلاعات بیمه سلامت؛ اطلاعات دارویی؛ اطلاعات بهداشتی.

این نقض اطلاعات کاربران این سرویس را در معرض خطر قرار داده است و افرادی که قبل از ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ در این سرویس برای خدمات آنلاین ثبت‌نام کردند، اکنون اطلاعاتشان لو رفته است. شنت اطلاعات ممکن است در آن تاریخ رخ داده باشد.

علاوه بر این، شماره‌های تامین اجتماعی و اطلاعات حساب‌های مالی در پایگاه داده هک‌شده ذخیره نشده‌اند، بنابراین آسیب ممکن بود بسیار بیشتر باشد.
با این حال، داده‌های در معرض خطر می‌توانند حملات فیشینگ، کلاهبرداری‌ها و مهندسی اجتماعی بسیار مؤثر را تسهیل کنند، و با توجه به ارزش داده‌های پزشکی، احتمال زیادی وجود دارد که با پول کلان در بازار‌های دارک‌نت فروخته شوند.