Gerdab.IR | گرداب

شباهت فتوای خاخام صهیونیست با مفتی وهابی

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۹

بر اساس فتوای یکی از خاخام‌های صهیونیست، رانندگی زنان دلیلی بر عفت و نجابت نیست و نباید به آنان اجازه داد که رانندگی را آموزش ببینند.

این فتوای خاخام‌های صهیونیست شباهت بسیار زیادی به فتوای شیوخ و چهره‌های سر‌شناس وهابی در سراسر جهان به ویژه عربستان سعودی دارد. مفتی‌های وهابی نیز رانندگی زنان را حرام اعلام کرده و بر همین اساس زنان سعودی نمی‌توانند رانندگی کنند و در غیر این صورت جریمه و بازداشت می‌شوند.

به گزارش گرداب، روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن که از سوی دولت وهابی عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می‌شود، امروز در خبری نوشتند: «تعدادی از خاخام‌های رژیم صهیونیستی طی فتوایی رانندگی زنان را ممنوع و حرام اعلام کرده و آن را زنان عاملان اصلی حوادث رانندگی دانسته‌اند.»
 
بر اساس فتوای این خاخام صهیونیست، رانندگی زنان دلیلی بر عفت و نجابت نیست و نباید به آنان اجازه داد که رانندگی را آموزش ببینند.
 
این فتوا را خاخام سر‌شناس رژیم صهیونیستی به نام "آبراهام یوسیف" که فرزند خاخام "عوفادیا یوسیف" است، صادر کرد. لازم به ذکر است "عوفادیا یوسیف" رهبر معنوی حزب افراط گرای "شاس" به شمار می‌رود. 
 
 "شموئیل هلیفی" دیگر خاخام نسبتا سر‌شناس رژیم صهیونیستی نیز در فتوایی مشابه علیه رانندگی زنان فتوا داده و گفته است: «زنان عامل و علت اصلی بیشتر حوادث رانندگی هستند.»
 
گفتنی است این فتوای خاخام‌های صهیونیست شباهت بسیار زیادی به فتوای شیوخ و چهره‌های سر‌شناس وهابی در سراسر جهان به ویژه عربستان سعودی دارد. مفتی‌های وهابی نیز رانندگی زنان را حرام اعلام کرده و بر همین اساس زنان سعودی نمی‌توانند رانندگی کنند و در غیر این صورت جریمه و بازداشت می‌شوند.
 
منبع: شیعه آنلاین