Gerdab.IR | گرداب

هک شدن یک پمپ بنزین در آمریکا از طریق بلوتوث

هک شدن یک پمپ بنزین در آمریکا از طریق بلوتوث
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲

سارقی در دیترویت با هک کردن پمپ بنزین از طریق بلوتوث، ۳۰۰۰ لیتر بنزین به سرقت برد.

به گزارش گرداب، تعدادی از مراکز سوخت‌رسانی در آمریکا از فناوری بلوتوث استفاده می‌کنند و هکر‌ها توانسته‌اند از این آسیب‌پذیری بهره ببرند و به یک جایگاه سوخت دسترسی کامل داشته باشند.

سارقی در دیترویت با هک کردن پمپ بنزین از طریق بلوتوث، ۳۰۰۰ لیتر بنزین به سرقت برد. بعضی از شاهدان محلی می‌گویند که سارق به فروش بنزین با قیمت پایین‌تر به سایر رانندگان اقدام کرده بود.

مالک این پمپ بنزین در این رابطه می‌گوید: «من نیز می‌خواهم قیمت دوباره به ۲ دلار برگردد، در حال حاضر تقریباً ۴ دلار است. من می‌فهمم چرا مردم این کار را انجام می‌دهند، با این وجود همچنان کار غلطی است».

مالک پمپ بنزین مدعی است که هکر‌ها با نفوذ به جایگاه و هک کردن سامانه کنترل کامل به سامانه توزیع سوخت داشتند و حتی فشار دادن دکمه «توقف» این فرایند را متوقف نمی‌کند و تنها قطع اضطراری سوخت ذخیره برای همه جایگاه‌ها جلوی دزدی هکر را گرفت.

پلیس تصاویر دوربین مداربسته را دریافت کرده است و در حال جستجو برای شناسایی سارق است.

به نظر می‌رسد که پمپ بنزین‌هایی که از طریق بلوتوث و اتصالاتی از این دست کنترل می‌شود، غیر ایمن باشند. هیچ جزئیاتی از فرایند هک نیست، اما به نظر می‌رسد فرایند این‌گونه است که وقتی کنترل جایگاه را در اختیار هکر قرار داده می‌شود او به شکل رایگان از آن جایگاه سوخت دریافت می‌کند.

کارشناسان معتقدند که این نخستین باری نیست که این اتفاق رخ داده است، اما به دلایل امنیتی و جلوگیری از رواج حملاتی از این دست، اخبار آن درز نمی‌کند.