Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن تایمز:

ایران چالش شماره ۱، ۲ و ۳ آمریکاست

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۹

واشنگتن خواستار حمایت آمریکا از جریان براندازی در ایران شده و می‌نویسد: این، یک دعوت برای مداخله نظامی نیست بلکه دعوت به ایستادن در کنار مخالفان و جریان اپوزیسیون است.

روزنامه واشنگتن تایمز سیاست آمریکا علیه ایران را ناکارآمد خواند و خواستار حمایت بیشتر از جریان براندازی شد.

به گزارش گرداب، روزنامه مذکور با طرح این پرسش که "چالش شماره یک در برابر سیاست خارجی دولت آمریکا در سال ۲۰۱۱ چیست" می‌نویسد: "ایلینا راس لتینن"، نماینده جمهوری خواه از فلوریدا و رئیس آتی کمیسیون روابط خارجی مجلس آمریکا بیان کرده‌ است «ایران چالش شماره یک، دو و سه خواهد بود.» دولت اوباما باید متوجه شود که "رویکرد دوگانه" مشتمل بر تماس دیپلماتیک و تحریم‌ها، نه تنها با شرایط موجود سازگار نیست بلکه آشکارا غیرسازنده است. طیفی از اعضای وزارت خارجه با این تصور که رژیم ایران قدرتمند و باثبات است، به طور مستمر از این سیاست پیروی کرده‌ است که تنها راه حل ممکن، دستیابی به یک توافق با رژیم اسلامی و نادیده گرفتن مخالفان است.

واشنگتن سپس خواستار حمایت آمریکا از جریان براندازی در ایران شده و می‌نویسد: این، یک دعوت برای مداخله نظامی نیست بلکه دعوت به ایستادن در کنار مخالفان و جریان اپوزیسیون است و از جمله نام سازمان مجاهدین خلق (گروهک منافقین) باید از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه حذف شود. چندی پیش شماری از چهره‌های سیاسی آمریکایی و اروپایی از جمله شهردارسابق نیویورک، مشاور امنیت داخلی دولت بوش، دادستان سابق و وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا خواستار حمایت از این سازمان شدند. بودن نام این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی باعث سرکوب بیشتر اعضای این سازمان شده به نحوی که علی صارمی به اتهام عضویت ۲۴ ساله در این گروه به دار آویخته شد. ساکنان پادگان اشرف در عراق هم که از سوی نیروهای رسمی عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند. بودن نام سازمان مجاهدین در فهرست گروه‌های تروریستی، ارسال پیامی اشتباه به گروه‌های دیگر اپوزیسیون در ایران است که سال گذشته در خیابان می‌پرسیدند «اوباما، یا با اونا یا باما؟»، اکنون زمان آن فرا رسیده که به روشی پاسخ دهیم «ما با شما هستیم».

اذعان این روزنامه تندرو آمریکایی به ناکارآمدی سیاست دوگانه "مذاکره در فضای فشار و تحریم" و پیشنهاد امید بستن به یک گروهک مضمحل که سران آن صرفاً با مزدوری و تروریسم خیابانی ابراز وجود می‌کنند، نشان دهنده استیصال تمام رژیم آمریکا در برابر اقتدار جمهوری اسلامی است.

نکته جالب اینکه همزمان با پیشنهاد واشنگتن تایمز برای شرط بندی روی گروهک ورشکسته منافقین و بقایای فتنه سبز، سایت ضدانقلابی بالا‌ترین در مطلبی صریح خواستار توسل جریان اپوزیسیون به دشمنان خارجی ملت ایران شد.

بالا‌ترین نوشت: جنبش سبز باید قبول کند که بدون کمک نظامی کشورهای خارجی پیروز نخواهد شد. بیایید دیگر خودمان را گول نزنیم. بسیاری از اعضای جنبش در زندان هستند. با الله اکبر گفتن در پشت بام و پشت کامپیو‌تر نشستن و استفاده از اینترنت هم کاری انجام نشد. بیایید قبول کنیم که بدون پذیرفتن کمک نظامی کشورهای خارجی پیروز نخواهیم شد.

منبع: کیهان