Gerdab.IR | گرداب

ترس موساد از شلیک 600 موشک حزب الله در روز

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۹

یک مقام ارشد موساد به هیئتی از کنگره آمریکا گفته است که حزب‌الله می‌تواند روزانه تا 600 موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کند.

به گرداب به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، یکی از مقامات موساد در سندی اعلام کرده است که تل‌آویو در حمله جنگ آینده‌ای که رژیم صهیونیستی به راه خواهد انداخت، قطعاً هدف موشک‌باران قرار می‌گیرد.

این در حالی است که "گابی اشکنازی"، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیش از این در سندی که از سوی ویکی‌لیکس افشا شده است، به کنگره آمریکا گفته که ایران بیش از 300 موشک دور برد در اختیار دارد که می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

این مقام ارشد موساد به هیئتی از کنگره آمریکا که در سال 2009 میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود، گفت که حزب‌‌الله در جنگ احتمالی آینده می‌تواند روزانه 400 تا 600 موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کند؛ این موضوع در سندی دیپلماتیک به نقل از اشکنازی نیز به تازگی منتشر شده است.

بر اساس اعلام این مسؤول موساد 100 فروند از این موشک‌ها می‌تواند به تل‌آویو برسد و این در حالی است که منابع صهیونیستی تعداد موشک‌های در اختیار حزب الله را بیش از 40هزار موشک ارزیابی کرده و می‌گویند که این حزب، هواپیماهای بدون سرنشینی نیز در اختیار دارد که بُرد پروازی آن 150 کیلومتر است و می‌تواند مواد منفجره را نیز با خود حمل کند و اهداف استراتژیک را در اسرائیل هدف قرار دهد.
 
منبع:‌ مشرق