Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شرکت بوئینگ

حمله سایبری به شرکت بوئینگ
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲

گروه باج‌افزاری لاک‌بیت مدعی است که حمله‌ای سایبری به این شرکت هواپیمایی صورت داده است.

به گزارش گرداب، شرکت هواپیمایی بوئینگ در حال تحقیق بر یک حمله سایبری است که به بخشی از اجزا و کسب‌وکار آن وارد شده است. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که گروه باج‌افزاری لاک‌بیت (LockBit) مدعی شد که شبکه این شرکت را هک کرده و اطلاعات را به سرقت برده است.

بوئینگ معتقد است که این حادثه ایمنی پرواز را به خطر نمی‌اندازد و همچنین همکاری با نهاد‌های امنیتی و پلیس را برای بررسی‌های بیشتر تایید کرده است. در حال حاضر وب‌سایت خدمات بوئینگ غیرفعال است و پیامی که می‌گوید در حال بررسی مشکلات فنی هستیم، به نمایش در می‌آید.

بوئینگ در این رابطه می‌گوید: «ما مطلع هستیم که حمله‌ای سایبری به اجزای مختلف کسب‌وکار توزیع ما لطمه وارد کرده است. این مشکل، اما به ایمنی پرواز آسیبی نمی‌زند. در حال حاضر به‌شکل فعالانه در حال بررسی حادثه و همکاری با نهاد‌های امنیتی و قضایی هستیم. ما مشتریان و تامین‌کنندگان خود را از این حادثه مطلع ساختیم».

این بیانیه پس از آن منتشر شد که سخنگویی از بوئینگ اعلام کرد که این شرکت در حال ارزیابی ادعای هک شدن بوئینگ توسط لاک‌بیت می‌باشد. لاک‌بیت می‌گوید با نفوذ به شبکه بوئینگ داده‌های آن را به سرقت برده است.

این گروه باج‌افزاری در روز جمعه اعلام کرد که آن‌ها توانستند به شبکه بوئینگ نفوذ کنند و میزان عظیمی از اطلاعات حساس را به سرقت ببرند، آن‌ها اعلام کردند که اگر در ظرف پنج روز بوئینگ به سراغ آن‌ها نیاید این اطلاعات را منتشر خواهند کرد.

در حالی که بوئینگ هنوز به‌طور رسمی ادعای لاک‌بیت را تایید نکرده است و تنها می‌گوید این ادعا بخشی از سامانه‌هایش را در معرض خطر قرار داده است، اما صفحه انتشار این مطلب بر روی سایت دارک‌وب حذف شده است. مطلبی که این گروه باج‌افزاری قبل از حذف شدن نوشته بود، این چنین تهدید کرده بود:

«حجم عظیمی از داده‌های حساس بیرون کشیده شده است و آماده است که منتشر شود مگر آن که بوئینگ قبل از پایان ضرب‌الاجل با ما تماس بگیرد».