Gerdab.IR | گرداب

قطع اینترنت در کشور‌های مختلف چه هزینه‌ای در پی خواهد داشت؟

قطع اینترنت در کشور‌های مختلف چه هزینه‌ای در پی خواهد داشت؟
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲

قطع اینترنت میتواند در جهان تا سقف روزانه ۴۳ میلیارد دلار خسارت ایجاد کند.

به گزارش گرداب، قطع شدن اینترنت و اختلال در آن صنایع و حوزه‌های مختلفی را با مشکل روبرو می‌کند و در وضعیت اجتماعی اقتصادی کنونی دسترسی به اینترنت بسیار اهمیت دارد. در صورت قطع شدن اینترنت، بزرگترین اقتصاد‌های دنیا با خسارات چشم‌گیر روبرو می‌شوند و در مجموع ۴۳ میلیارد دلار روزانه خسارت وارد می‌شود. چین و ایالات متحده آمریکا روی هم حدود نیمی از این مبلغ را شامل می‌شوند.

به گزارش اطلس‌وی‌پی‌ان، ایالات متحده آسیب‌پذیرترین اقتصاد را در برابر قطعی اینترنت خواهد داشت و یک روز بدون دسترسی به اینترنت در این کشور ۱۱ میلیارد دلار خسارت ایجاد خواهد کرد. چین نیز برآورد شده که خسارت ۱۰ میلیارد دلاری تجربه کند.

انگلستان حدوداً ۳ میلیارد دلار و ژاپن با حدود ۲.۷ میلیارد دلار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. قطع شدن اینترنت در کشوری مثل آلمان حدودا ۱.۵ میلیارد دلار روزانه خسارت ایجاد می‌کند.

خبرگزاری سایبرنیوز برآورد کرده که میزان وابستگی اقتصاد جهانی به اینترنت و خسارات ناشی از قطعی اینترنت افزایش چشم‌گیری داشته است. هزینه قطع اینترنت در سال ۲۰۲۱ حدود ۵.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، مبلغ ۲۴ میلیارد دلار و در سال اخیر ۴۳ میلیارد دلار است.

در سال‌های اخیر کشور‌های روسیه و هند به خاطر قطعی اینترنت بیشترین خسارت را متحمل شدند. برآورد می‌شود که روسیه حدود ۲۱ میلیارد دلار از سود خود را به خاطر ۷,۴۰۷ ساعت قطعی اینترنت برای حدود بیش از سه چهارم جمعیتش از دست داده است. هند نیز حدود ۱۸۳ میلیون دلار به خاطر محدودیت‌های قانون‌گذاری از دست داده است.

هند بعضی از سرویس‌ها و خدمات اینترنتی را به خاطر عدم مطابقت با قانون برای بیش از ۱۲۰ میلیون قطع کرده است. این افراد حدود یک دهم از جمعیت هند را شامل می‌شوند و نکته مهم این است که نیمی از جمعیت هند دسترسی به اینترنت ندارند.

منبع: سایبرنیوز