Gerdab.IR | گرداب

آزمایش‌های سرّی کنترل ذهن بر روی سربازان آمریکایی

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۹

مدارکی در مورد بازماندگان اج‌وود مریلند وجود دارد که اثبات می‌کند دولت آمریکا با کاشت الکترود و تراشه در مغز آنها، اقدام به آزمایش‌های کنترل ذهن کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، راشاتودی طی گزارشی مطرح کرده است: گروهی از سربازان سابق ارتش آمریکا اظهار می‌کنند که دولت با کاشت الکترود و تراشه در مغز آنها برای انجام آزمایش‌های کنترل ذهن فجایعی را به وجود آورده است.
 
آنها مقامات ارشد نظامی، سازمان سیا و حتی برخی از دانشمندان دانشگاه‌ها را به کارگذاشتن دستگاه‌های کنترل از راه دور در مغز خود و تبدیل آنها به "رباتهای تروریست" متهم می‌دانند.

اعضای این گروه می‌گویند که در بین سالهای 1950 تا 1975 در پایگاه نظامی "اج وود" آرسنال در مریلند تحت آزمایش قرار گرفته‌اند. این پایگاه عمدتا برای آزمایش‌های شیمیایی و نورو بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر این گروه دولت ایالات متحده را پاسخگوی این مسائل قلمداد می‌کنند.

وکیل مدافع آنها آقای "گوردون ارسپیمر"، گفت که اعضای گروه اظهار داشته‌اند که داروهای توهم‌زا با دُز بالا به آنها داده شده و همچنین تحت کاشت الکترود در مغز قرار گرفته‌اند.

ارسپیمر گفت: «آنها صدها نوع ویروس مختلف بیولوژیکی از قبیل سیاه زخم و مواد شیمیایی نظیر گاز اعصاب و گستره وسیعی از مواد شیمیایی روان‌گردان را بر روی سربازان آزمایش کرده‌اند. آنان همه این کارها را به مدت 20 سال به صورت مخفیانه انجام داده‌اند.»

ارسپیمر توضیح داد که موکلین وی قادر به دریافت خسارت مالی نیستند، زیرا آنها در زمان آزمایش جزء نظامیان داوطلب آزمایش بوده‌اند. بر اساس قانون "فرز" (Feres) مصوب دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1950 آنان نمی‌توانند علیه دولت ادعای خسارت مالی کنند.

گوردون ارسپیمر اعلام کرده است که آنها به دنبال ادعای خسارت از دولت نبوده و خواستار به رسمیت شناخته شدن این واقعیت از طرف ارتش آمریکا و ایجاد امکانات و مراقبت‌های درمانی برای بازماندگان و افشای آنچه که در این جریانات رخ داده هستند.
 
همچنین وی امیدوار است که دادگاه با لغو سوگند این سربازان مبنی بر رازداری، امکان افشای حقایق را برای آنها فراهم آورد. با این حال این پرونده یک چالش واقعی است.

وی گفت: «سازمان سیا اصلا حاضر به همکاری نیست و بقیه متهمین نیز عملکرد بهتری از خود نشان نداده‌اند. ارتش و وزارت دفاع در برابر افشای حقایق مقاومت می‌کنند.»

دکتر "کالین راس"، رئیس و موسس "موسسه آسیب‌های روانی کالین راس" نیز در مصاحبه با شبکه راشاتودی اظهار داشت که حقایقی در مورد بازماندگان اج وود مریلند و اسناد رسمی در مورد این فجایع وجود دارد.
 
وی توضیح داد که این اسناد در مورد جزئیات هیپنوتیزم، LSD، بازجویی و آزمایش‌های الکترو ایمپلنت بوده و این آزمایش‌های الکترو ایمپلنت اول بر روی حیوانات انجام شده که آنها را از طریق فرستنده کنترل از راه دور کنترل می‌کردند.

دکتر راس می افزاید: «الکترودها در مغز دلفین‌ها قرار داده شده بودند و دلفین‌ها به وسیله فرستنده از راه دور برای کارگذاری بمب در هدف‌های معین هدایت می‌شدند. مشابه این تکنولوژی در مورد گربه و جانوران دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقی با بودجه دولتی از سوی دفتر تحقیقات نیروی دریایی در مجله "مین استریم" منتشر شده که در آن با الکترود ایمپلنت در مغز گربه‌ها و سگ‌ها رفتار آنها را کنترل کرده‌اند و حتی در دانشگاه هاروارد و ییل، اسناد آزمایش‌های انسانی آن نیز وجود دارد که حاکی از حقیقت موضوع است.»

راس اظهار داشت که در این آزمایش‌ها اپراتورها توانستند به زور حیوانات را به راه رفتن یا شنا در مناطق تعیین شده و در مورد انسان به اقدامات محدودی از قبیل برخورد با دیوار، خیره شدن به فضا یا نواختن گیتار وادار کنند.
شرکت در برنامه آزمایشی داوطلبانه بوده، اما اکثر آنها واقعا نمی‌دانستند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

راس گفت: «مردم واقعا نمی‌دانند چه اتفاقاتی در تاریخ رخ داده، در حقیقت آنها فریب خورده‌اند.»

در این گزارش رئیس "موسسه آسیب‌های روانی کالین راس" اظهار داشت که شاید هنوز هم کسانی مانند "داوطلبان خواب مصنوعی" وجود داشته باشند. تکنولوژی کنترل ذهن چندین دهه است که وجود دارد و طیف وسیعی از فن‌آوری‌های قابل استفاده، اعم از کاشت الکترود تا شستشوی مغزی را شامل می‌شود.

راس گفت که برخی از این آزمایش‌ها امروزه نیز در حال انجام است، اما به علت محرمانه بودن نمی‌توان آنها را ثابت کرد.

وی افزود: «افراد قطعا می‌توانند به خواب مصنوعی بروند، اما البته همه این اسناد طبقه‌بندی‌شده و محرمانه بوده و بنابراین شما نمی‌توانید مدرکی برای اثبات آن پیدا کنید.»

سالهاست که مساله کنترل ذهن انسانها برای آمریکا تبدیل به یک رویا شده است که برای تحقق آن تلاش می‌کنند.